Fälttävlans ston!

Sv: Fälttävlans ston!

Ja de ägde väl honom hela tiden. Linda lånade honom och han åkte tillbaka till Jane när han tävlat färdigt

San Q skrev:
Jag kanske minns helt galet (igen...), men var det inte så att det var Linda som tävlade Sunny Fair mest i hoppning?? Undrar om hon inte t o m red junior-SM i hoppning på just den hästen. Tror också att den gick fälttävlan med Sara, men att den var lite väl het på gröten i dressyren. Tveksamt om den gick svår klass, däremot MSV. Men som sagt, jag kan vara fel på det....
Sunny gick mest hoppning och en del fälttävlan med Linda, men jag tror inte att hon red hopp-SM på honom...hon var däremot kvalad nåt år med mamman Princess, men hästen blev skadad så det blev ingen start.

Sara har berättat för mig att hon red svår klass på Sunny Fair och att han var en katastrof i dressyren men en stjärna i de andra grenarna.
Vet åxå att det står i ASVHs årsbok från 1999? när Princess Fair Elit-premierades att hon har 4 avkommor i svår ft.

Fast jag är nästan säker på att den inte gick svår eftersom det inte fanns mer än en svår i sverige under den tiden den gick. Msv A gick den i alla fall. Och kan ha gått någon ** internationell.

Kommer dock i håg att antingen Linda eller Sara red junior sm i hoppning på den för det stod vi och pratade om i Tranemo ett år.

Mend et är ju länge sedan nu så minnet är väl inte det bästa direkt :angel:

San Q skrev:
Ibland har man ju en förmåga att blanda ihop gamla minnen, men denna gången hade jag alltså hyggligt rätt för mig!! Det betyder att man inte blivit helt senil i a f....

Fast det är väl så att när man är senil kommer man ihåg det riktigt gamla. :angel:

Den gick svår fälttävlan och hoppning 1992. Det står visserligen med Linda och inte med Sara men så kan det vara i årsredovisningarna.

Edit: Den gick svår klass även med Sara, 1994 var det.

Nyfiken på var den gick??

Kommer ihåg att det inte var speciellt många svåra klasser i sverige varken 92 eller 94.

De jag kan komma på är Markaryd, Snogeholm, Bollerup och Tranemo

Nu måste jag hem och kolla om jag kan hitta det.

Iof vet jag att ** klass räknades som svår

Senast ändrad:

olgaklara skrev:
Om jag skall vara ärlig så vet jag faktiskt inte om den gick så höga klasser. Sara hade en som hette Aghata C, men ovanstående borde jag ha känt till eftersom mina två var födda -81 och jag red dem väldigt länge i höga klasser.

Agatha C är mamma till någon av deras yngre hästar, hon borde väl fått fler föl?

Jag minns den inte alls men har årsböcker från 1990 och framåt och blev nyfiken och kollade. Markaryd hade väl inte svår klass då? Förresten var det inte ** den gick för då hade det stått int på klassen och det står bara svår.

Duseborgs första var väl 94 eller är jag ute och cyklar igen?

wert skrev:
Agatha C är mamma till någon av deras yngre hästar, hon borde väl fått fler föl?
Agatha har en avkomma född -90 efter Kaliber,
ett sto f.98 e Szkopul
årets BT-segrare för femåringar, Luca Brazi (e.Everest)
en val. f.02 e. Cortus
en hingst f. 05 e. Cardento

På den tiden Sunny Fair gick fanns det väl bara debutant, lätt, medelsvår och svår klass. Står det i årsboken att den startat svår så har den nog det. Har svårt att tro att den gick internationellt.

Minns också att det fanns svår klass i Markaryd. Men det är ju det där med minnet......:p

Jo, nationellt fanns det bara de klasserna men internationellt hade de ju stjärnor redan då. Det var ett svar till olgaklara som skrev något om **. Den gick en int * vid något tillfälle men nu orkar jag inte leta fram årsböckerna igen. *lat :p *

Jovisst hade Markaryd svår klass vid något tillfälle men jag fick inte ihop åren! :)

Tror Janne red svår med min häst där -89, för jag fick barn nr 1 då, vilket Anders Gerdnant tydligen kommenterade.:)

Just det för det var samma år som Dag red Badminton på May I do it, jag red ju också där men boy kastade in handsken på den stora graven med häck.

Vann Janne där??

olgaklara skrev:
Just det för det var samma år som Dag red Badminton på May I do it, jag red ju också där men boy kastade in handsken på den stora graven med häck.

Vann Janne där??

Skall jag behöva gissa bara för mitt minne som vanligt :confused: , han var bra placerad , gissar att han blev 3:a.:bump:

Hehehehe kanske skall vi försöka att få tag i någon tablett som friskar upp minnet ;)

Ps glöm inte messa mig tiden imorgon

Mja, har väl ett sto som kanske kan nämnas här - ett NF-sto f-94, diplom, e.Silverlea Buckskin RNF 96 u.Miss Ellie RNF 1560 (ELIT) ue.Burma Wilton RNF 59. Hon har inga egna meriter från tävlingsbanorna tyvärr, men hon har fått en mkt trevlig avkomma 1998: Dimmans Eros e.Fredriksbergs Dizney RNF 98, som startade MSVB fälttävlan med gott resultat under 2005, samt deltog i Lag-SM. Eros kommer förhoppningsvis att visa sig mer på banorna i år, och i maj beräknas hans mor nedkomma med ytterligare en avkomma e.Dizney, det blir hennes andra föl.

Hlsn Helena

åhh är det hon som är mamma till eros. Min mattis är ju väldigt nära släkt med henne:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 100
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka