Fälttävlans ston!

Sv: Fälttävlans ston!

Ja, det stämmer, det är Elmia som är mor till Eros, och nu hoppas vi förstås på att få en "likadan" (gärna sto denna gång..) till våren :D

Hlsn Helena

fälttävlansmamma skrev:
Skall jag behöva gissa bara för mitt minne som vanligt :confused: , han var bra placerad , gissar att han blev 3:a.:bump:

I Badminton??:confused:

Binsan skrev:
Markaryd stämmer, men han hade nog kunnat gå Badminton också.Var en tuff häst trots att han var en lotterihäst.

Det tror jag med att han kunde, såg honom och dig på film igår hemma hos mamma :D

Från div 1 hoppning

Mireille e. Bordeaux har ju som bekant lämnat svårklasshästen Grafman men har även en yngre intressant avkomma.;)

Vet nån om hon har lämnat fler intressanta avkommor???

*sorry*

Kan inte låta bli att lägga in mkt gamla bilder på den första dotter som ert sto lämnat :banana:

Dessa är tagna i schweiz när hon var 6år. Det tråkiga är att jag inte vet var denna häst finns idag :cry:

35806554080.jpg

35806555985.jpg

35806545941.jpg

35806552052.jpg

35806541144.jpg

Härligt!
Otroligt vad hon är lik Flickan på bilderna. :)

Flickan är just hemkommen från en ridtur där hon trodde hon var 20 år yngre. :angel:

Ja hon var verkligen lik Flickan. Kan ju säga att båda var väldigtt rädda om sina ben och samtidigt tuffa som bara den.

Rida terräng på dem var väldigt likt, dea var kanske snäppet tuffare eftersom hon inte tittade på ngt alls. Flickan kunde titta på gravar.

PrinceFair skrev:
Agatha har en avkomma född -90 efter Kaliber,
ett sto f.98 e Szkopul
årets BT-segrare för femåringar, Luca Brazi (e.Everest)
en val. f.02 e. Cortus
en hingst f. 05 e. Cardento

har inte du en avkomma efter princess fair??:confused: :)

San Q skrev:
Om jag inte minns helt fel så skickades Hilly Trip till Frankrike för betäckning, men var tvungen att avlivas där. Tror det var p g a tarmvred, men är lite osäker på det. Synd var det i a f för det hade verkligen varit ett värdefullt sto för fälttävlansaveln.

Hilly Trip blev sjuk när hon befann sig i ett flyplan. Jag har för mig att de han ta henne till ett djursjukhus men att det var för sent för att göra något.

de e min mamma som äger caliph. innan linda lånade caliph tävlade mamma å caliph EM. kommer inte i håg vilket år de var... om någon e intreserad kan jag kanske lägga ut bilder på han...

BergTuva skrev:
de e min mamma som äger caliph. innan linda lånade caliph tävlade mamma å caliph EM. kommer inte i håg vilket år de var... om någon e intreserad kan jag kanske lägga ut bilder på han...
1985 i Österrike, hälsa din mamma från mig.:angel: Jag red hästen Gerry.:banana:

har det tillkommit några nya ston särskilt inriktade på fälttävlan i år??

några framgångsrika tävlingsston som gått i pension??:bump:

Mja, har väl ett sto som kanske kan nämnas här - ett NF-sto f-94, diplom, e.Silverlea Buckskin RNF 96 u.Miss Ellie RNF 1560 (ELIT) ue.Burma Wilton RNF 59. Hon har inga egna meriter från tävlingsbanorna tyvärr, men hon har fått en mkt trevlig avkomma 1998: Dimmans Eros e.Fredriksbergs Dizney RNF 98, som startade MSVB fälttävlan med gott resultat under 2005, samt deltog i Lag-SM. Eros kommer förhoppningsvis att visa sig mer på banorna i år, och i maj beräknas hans mor nedkomma med ytterligare en avkomma e.Dizney, det blir hennes andra föl.

Hlsn Helena

Kul med lite ponnyavel också, bland alla stora hästar ;) Och speciellt roligt med New Forest!

Måste bara säga att Eros är en av mina favoriter, tyvärr har jag inte sett honom live, men de foton jag sett räcker!

Vad har du för planer för honom 2007? För, rätta mig om jag har fel, men han har väl inte gått så jättemycket fälttävlan i år va?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 100
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka