Fälttävlans ston!

Sv: Fälttävlans ston!

Nyrelski skrev:
Sen får vi ju inte glömma Algotssons sto, Princess Fair. Som har fått Stand by me, My Fair Lady och Robin de Bois! :)

och även Sunny Fair som åxå gick svår klass fälttävlan :)

är inte helt säker....men nån gång första halvan 90-talet skulle jag tro (han var född -81). Sara red honom.

Binsan skrev:
tänkte starta en tråd med betydelsefulla ston i fälttävlanssverige.. :)
sitter ni där hemma med något sto som producerar fram nya stjärnor eller?? ;)
vad hände med de framgångsrika stona?? Avel? :confused:

Jag och min kusin har ett sto tillsammans som nu har 3 avkommor på G. Den äldsta blir i år 4 e.Positano H. Har ingen spec bra trav, spec humör men hoppar jättebra. Var hos Anna N en månad nu i höstas och visade en härlig bjudning och balans i hoppningen.
Lillasyster blir 2 och lillebror 1. Båda är e Quite Easy. Blivande stjärnor! :)

Mamma är Flickan -81 e.Labrador gick svår ft med T Ravander.
Hoppade bra också. Ska nu bli betydelsefull i aveln :D

Själv bidrar jag med 2 döttrar som tävlar...

Att inte förglömma att Flickan faktiskt hade en dotter -87 som gick svår fälttävlan :D

Om jag skall vara ärlig så vet jag faktiskt inte om den gick så höga klasser. Sara hade en som hette Aghata C, men ovanstående borde jag ha känt till eftersom mina två var födda -81 och jag red dem väldigt länge i höga klasser.

Jag kanske minns helt galet (igen...), men var det inte så att det var Linda som tävlade Sunny Fair mest i hoppning?? Undrar om hon inte t o m red junior-SM i hoppning på just den hästen. Tror också att den gick fälttävlan med Sara, men att den var lite väl het på gröten i dressyren. Tveksamt om den gick svår klass, däremot MSV. Men som sagt, jag kan vara fel på det....

Visst var det så, kommer ihåg det när du berättar det så.

Den var väldigt het och hade jättedålig dressyr (sämre än vad jag hade på Dea :crazy: )

Visst gick hon hoppning sedan mest. Och jo Linda red nog SM i hoppning på henne.

Är inte din häst släkt med de där också? Eller är jag fel ute nu :angel:

Ibland har man ju en förmåga att blanda ihop gamla minnen, men denna gången hade jag alltså hyggligt rätt för mig!! Det betyder att man inte blivit helt senil i a f....

kommer nån i håg vem som tävlade/ägde Caliph innan Linda Algotsson började tävla honom i början på 90-talet??:confused:

hade inte han gått rätt så höga klasser innan?

på tal om tidigt 90-tal....;)

Inte för att jag kommer ihåg det men vill bara tillägga att du tillochmed är på sent 80-tal och snurrar! Linda red honom redan som junior.

jo, hon red väl två junior-EM på honom, första gången låg hon tvåa efter terrängen men rev bort sig, året därpå hade hon lärt sig att han inte behöve hoppa fram så mkt och vann!:)

fast jag kommer inte ihåg vem hon lånade honom utav, det är för tidigt för att söka på nätet, men jag har för mig att det var en man som red honom tidigare.. nån som vet??:crazy:

Binsan skrev:
kommer nån i håg vem som tävlade/ägde Caliph innan Linda Algotsson började tävla honom i början på 90-talet??:confused:

hade inte han gått rätt så höga klasser innan?

på tal om tidigt 90-tal....;)

Jodå, det stämmer.Jane Hall, jag red nämnligen ett lantligt EM -85 i Österrike ihop med Jane och Caliph :) .

fick de ngr större framgångar tillsammans??

Binsan skrev:
fick de ngr större framgångar tillsammans??

Är ju helt omöjligt att hitta gamla resultat och sen heter ju inte klasserna lika längre :confused:, har väl hunnit att byta namn flera gånger sen -85 och mitt minne ....., men Jane var iallafall lite äldre än mig, red nog tom MSVA, tror jag.Just i Österrike trillade hon av vid en djuplandning.Caliph blev nog mer framgångsrik när Linda tog honom.

Det var väl Jane som ägde honom även när Linda red om jag kommer ihåg rätt?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 100
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka