Tänkte på de tävlingsryttare och tränare som uttalar sig här på buke.Menar du att folk inte följer tävlingsreglerna på banan?
Tom jag som anser de första rida i vad jag mer skulle kalla Georg-form IOM att nacken inte är högst, tycker nog de verkar följa reglerna. Domarna verkar iaf tycka det. Och de bestämmer ju.
Det är inte domarna som bestämmer. De ska tolka och döma efter (inte i strid med) de regler som gäller.
I TR står det "TR ska vara normgivande vid all form av ridning och träning samt hantering av hästen ur djurskyddshänseende."Om du menar att man tränar LDR, RK, HF eller ngt annat du inte gillar: det är träning och inte tävling. Alltså gäller inte de regler som gäller under tävlingsritt och framridning.
Det vore isf lika regelvidrigt att jag rider barbacka i gympadojor och fleecetröja utan handskar här hemma. Om reglerna alltid ska följas.
Inte att de håller heller.Sen ang att träna upp friska hästar. Det finns inga bevis på att Ankys hästar inte håller.
KIS är ett allvarligt och mer komplext problem än att det fixar sig bara hästen rids bakom lod.Och and LDR finns det bevis för att de är en orsak till att de håller och även kan hjälpa de med problem likt KS.