Oj vilken hög nivå det var här då?
Jag tycker tex det är pinsamt att de pratar om "ögonblicksbilder" rakt igenom när det finns film. Att de i mina ögon så tydligt tagit helt ställning och bara okritiskt förmedlar vad sidan som inte tycker det finns några problem anser. Jag tycker inte den tyska artikeln stämmer så bra överens med vad de skriver i de svenska, det känns för mig (som är amatör, det är jag den första att erkänna) ganska motsägelsefullt. Att de avslutar flera artiklar med att dressyrhästar har det så bra o de har rent samvete känns lite "jaha? Alla artiklar ni publicerat genom åren om motsatsen då? Vilka hästar gäller det?" för mig (tänker på skador i munhåla pga ridning, pain face, dressyrhästar uppvisar mest stress/stereotypa beteenden, tävlingshästar ofta för lite grovfoder o får problem pga detta osv osv osv). Jag tycker helt enkelt det kändes som flera artiklar bara var till för att trycka till oss som inte tycker det ser så hästvänligt ut alla gånger.
Jag tyckte däremot den tyska artikeln kändes nyanserad, superbra att de dessutom ska filma allt i Falsterbo
Edit. Kanske ska skriva läsbart också. Oups.