Falsterbodressyren, debattinlägg

Snacka om att inte vilja diskutera sakfrågan.

Här sker uppenbara övergrepp (Falsterbo och Flyinge), mitt framför ögonen på etablissemanget, å så ger man sig på budbäraren, den som VÅGAR säga något.

Så otroligt förutsägbart.

Flera av er var förmodligen på plats och gjorde ingenting alls åt saken själva, inte ens filmade och satte igång en debatt som har fått spridning runt halva jordklotet, skrivit artiklar, skickat brev, debatterat via meida med sv. ridsportsförbundet och satt igång en process som faktiskt högst troligt kommer få konsekvenser som faktiskt har effekt.

Sen gnäller ni över att denna modiga människa inte vill diskutera era småaktiga och illvilliga argument på bukefalos. Tacka sjutton för det, faktum är att jag nu också drar mig ur. Det är ju helt döfött.
 
Släng av dig offerkoftan @Fiador du har ju gått bärsärkagång på buke i LDR frågan i åratal och nu är den frågan helt plötslig småaktig och illvillig för att JÅ vägrar svara! Snacka om att kasta sten i glashus!

Är JÅ ett helgon för dig som inte får ifrågasättas? Ja det är exakt såhär det ser i sekten kring AR och klassisk dressyr, jag har upplevt det såå många ggr att jag inte har fingrar kvar att räkna på!
 
Jag kommer att sluta kommentera i denna tråd. Jag har haft denna diskussion alltför många gånger. Alla har olika åsikter i frågan. Jag försöker åstadkomma en förändring i ett system jag anser inte gagnar hästen. Då blir det spilld tid att försvara mina åsikter eller tankar i enskilda konversationer, gång på gång.

Jag förstår dig fullt ut!
 
Tycker du Josefin skulle anmält alla ekipage var för sig då?

Citerar mig själv. Insåg att jag vet ju inte ens vart man anmäler. Om jag ser någon vara elak mot sin häst på tävling, vad gör jag då? Säger till steward eller öd? Och om jag tycker att de bara slätar över med en tillsägelse till ryttaren och jag tycker ryttaren borde fått en påföljd, vad gör jag då?

Jag gillar inte alls tanken på att man som åskådare ska vara någon polis men om man faktiskt tycker att det går fel till mot hästarna och att det sopas under mattan, vad gör man då?
 
Nåväl det visar väl bara att de som tror att man inte kan rida bakom lod och sedan faktiskt plocka upp hästen i formen och rida fram näsan har fel!
Dressyr handlar om att utveckla och förbereda dressyrhästen för den samling den förväntas klara av. Med HF/LDR utvecklas andra muskler än de som används vid samling. Därför är det INTE ett effektivt sätt att träna dressyrhästen i formen HF/LDR för att sedan "plocka upp formen" och "rida fram näsan".
 
@fio jag tolkar @Taranis inlägg som att den form som CD rider i är ett "icke problem" och att om LDR alltid såg ut så hade hon inte upprört sig- men att hon samtidigt inte är säker på om hon tycker det är så man borde rida.
Min fria tolkning.
Där tolkar jag att @ Brille aldrig någonsin tycker det är ok med bakom lod oavsett hur var och när.Min fria tolkning.
 
@fio jag tolkar @Taranis inlägg som att den form som CD rider i är ett "icke problem" och att om LDR alltid såg ut så hade hon inte upprört sig- men att hon samtidigt inte är säker på om hon tycker det är så man borde rida.
Min fria tolkning.
Där tolkar jag att @ Brille aldrig någonsin tycker det är ok med bakom lod oavsett hur var och när.Min fria tolkning.

Det var ju just det.. Jag ville ha ett svar på frågan och inte behöva tolka vad som kanske menas!
 
Dressyr handlar om att utveckla och förbereda dressyrhästen för den samling den förväntas klara av. Med HF/LDR utvecklas andra muskler än de som används vid samling. Därför är det INTE ett effektivt sätt att träna dressyrhästen i formen HF/LDR för att sedan "plocka upp formen" och "rida fram näsan".

Jag vet redan att du tycker så.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag kommer att sluta kommentera i denna tråd. Jag har haft denna diskussion alltför många gånger. Alla har olika åsikter i frågan. Jag försöker åstadkomma en förändring i ett system jag anser inte gagnar hästen. Då blir det spilld tid att försvara mina åsikter eller tankar i enskilda konversationer, gång på gång.
Jag förstår dig men dina inlägg behövs även här. Jag håller inte med dig om att det är spilld tid att argumentera här. De som vill ha förändring behöver få veta att det finns fler som sett och försöker göra något åt problemen. Jag är övertygad om att någon här "bytt sida" de senaste åren pga av de diskussioner som varit.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 798
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 330
Senast: Mabuse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 039
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp