Falsterbodressyren, debattinlägg

JÅ är knappast trovärdig i frågan. Att påstå sig ha en massa proffs/kändisar som privat o anonymt stöder henne är ganska undermålig debatteknik.
JÅ är nog mer trovärdig än någon annan med tanke på den fråga som drivs och som har blivit en så stor och omfattande debatt, OFFENTLIGT. Precis som pressen (DN, Sv Dagbladet, aftonbladet, mm) skyddar sina källor så skyddar även JÅ sina. MYCKET trovärdigt.
 
Brille skrev:
Varför är det så många som inte vill diskutera alla dina frågor?
Varför är det så många som vill flytta fokuset från dina frågor till sådant som inte har med frågorna att göra tex dig som person, om du är trovärdig, om du tävlar?
För att man inte förstår dem kanske? För att man hellre diskuterar det som är begripligt för en själv? Detta är väl en del av grundproblematiken:)
Om man ändå velat förstå.
Jag tror faktiskt att det är många som inte vill förstå.
Jag tror att det kan vara väldigt svårt att överge en uppfattning som man trott på under många år. Man orkar/vill inte inse att man kanske kunde gjort på ett annat, bättre sätt.

Men det finns faktiskt åtminstone någon här på buke som jag tror ändrat uppfattning under senare år till att tro på att det finns bättre träningsmetoder än LDR/HF.

Den som verkligen "vet" något frågar och söker efter mer kunskap. Men om man inte "vet" har man ingen anledning till att söka efter mer kunskap för man vet inte att det finns mer att veta. Varför tex söka efter forskningsresultat för skador pga HF/LDR när man "vet" att de inte finns?

Antagna domaraspiranter har inte behövt redovisa sina kunskaper om hur hästen kan använda sin kropp. Varför inte? Vet de som ansvarar för antagning/utbildning av domare hur viktigt det är för att kunna bedöma en hästs rörelser? Om de inte vet/förstår det är det inte så konstigt att den domaraspirant som nyligen uttalat sig på buke tycker att den kunskapen inte behövs i uppdraget som dressyrdomare.
 
De dömer efter TR det är bara du som inte fattat hur bedömningssystemet fungerar, att ryttare kan få poäng även om nos inte är framför lod, att det finns annat att titta på under en ritt än nosplaceringen.
Vi börjar vara många som fattat att domarna dömer efter eget huvud (eller om det är efter egen agenda som tex @tuaphua skriver ibland).
 
JÅ är nog mer trovärdig än någon annan med tanke på den fråga som drivs och som har blivit en så stor och omfattande debatt, OFFENTLIGT. Precis som pressen (DN, Sv Dagbladet, aftonbladet, mm) skyddar sina källor så skyddar även JÅ sina. MYCKET trovärdigt.
Vi befinner oss på Bukefalos, inte rikspressens ledarsidor. Påståenden som inte kan verifieras är irrelevanta, oavsett om man hintar om kändisar i branschen.
 
Jag tog bort inlägget eftersom det är kontraproduktivt i sammanhanget. Mina inlägg på fb handlar inte om LDR såsom denna term ses av de flesta ryttare. De flesta tänker att LDR är såsom det ser ut på bilderna av CD. Mina inlägg handlar om de formuleringar i TR som tillåter det som i mina ögon, och i andras, inte handlar om LDR utan om HF.

Varför undviker du att svara på frågan? Det är en enkel ja eller nej fråga! Är den LDR som CD uppvisar acceptabelt enligt ditt sätt att se på saken?
Varför var inlägget kontraproduktivt i sammanhanget? Är man emot den sortens ridning är man väl det i alla sammanhang och inte bara i de sammanhang som främjar sitt eget syfte?
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Det är väl ingen hemlighet att Per Waaler stödjer JÅ? Kan ju vara någon mer givetvis, dom flesta gör det dock inte! Men det beror nog mer på sättet diskussionen förs än sakfrågan.
 
JÅ är knappast trovärdig i frågan. Att påstå sig ha en massa proffs/kändisar som privat o anonymt stöder henne är ganska undermålig debatteknik.

Ja jag har ju förstahandsinfirmation men jag förstår att den som inte vill tro på det inte kommer att göra det oavsett.
Att folk inte vill tala fritt säger allt om vilken unken ankdamm ridsportvärlden är. Om dessa personer anser att de gör mest nytta genom att arbeta halvt i de tysta (om man nu anser att flertalet utgivna böcker är att arbeta i det tysta) så vore det synnerligen oseriöst av JÅ eller mig att namnge dem. Och för vad, några faktaresistenta tyckare på Buke.

Men var och en blir salig på sin fason, huruvida ens hästar är lika saliga är en annan sak....
 
Senast ändrad:
Vi befinner oss på Bukefalos, inte rikspressens ledarsidor. Påståenden som inte kan verifieras är irrelevanta, oavsett om man hintar om kändisar i branschen.
Nej, källskyddet gäller alla som tagit del av anonyma uppgifter. I synerhet JÅ då som även skrivit en journalistisk artikel i ämnet som avses. Det är STRAFFBART att avslöja sina källor.
 
Men inte om nosen är bakom genomgående, någon dipp här och var ja då kan jag hålla med, men inte när nosen är bakom genomgående, då är det någonting som är allvarligt fel och man ska inte kunna få godkänt i något moment där nosen är bakom mest hela tiden och bara undantagsvis något framför.

Läste du inte i tävlingstråden där en bukeryttare förfasade sig över poängen de fått, en hel del fyror (4) för att hästen (ponnyn)var just mkt bakom lod?
Och hur den ryttaren fick en massa sympatier( inte från tävlingsryttare måste jag säga) om hur fel domaren satte poängen?
Och hur JAG stred för att domaren gjorde helt rätt för det ska inte vara godkända poäng då.
Missade du det, eller har du bara glömt?
 
Läste du inte i tävlingstråden där en bukeryttare förfasade sig över poängen de fått, en hel del 4:or för att hästen (ponnyn)var just mkt bakom lod?
Och hur den ryttaren fick en massa sympatier( inte från tävlingsryttare måste jag säga) om hur fel domaren satte poängen?
Och hur JAG stred för att domaren gjorde helt rätt för det ska inte vara godkända poäng då.
Missade du det, eller har du bara glömt?

Det här är fascinerande. HUR kan någon inte ha läst en tråd på Buke? Det är ju helt vansinnigt! Och DU som stred så hårt!
 
JÅ är knappast trovärdig i frågan. Att påstå sig ha en massa proffs/kändisar som privat o anonymt stöder henne är ganska undermålig debatteknik.

Frågan är exakt VAD de stöder, det har inte framkommit.
Är det som jag och många här: man vill se förbundet sätta tydligare regler och utbilda överdomare/stewards bättre med skriftliga redskap så de kan agera säkrare och känna att de har förbundet bakom sig?
Eller är det att man håller med om- som vi alla gör här- några ryttares fulridning i Falsterbo?, som då löses med ovan?

Eller är det GP ryttare som alltid vill ha nacken högst, nosen fram och som förfasar sig över andras dåliga framtunga piaff?, tror inte det......

Jag har diskuterat Falsterbos fulridning,skrivit att jag tycker det är oacceptabelt och kommit med-som jag tycker- ett bra förslag, ändå mosas man in i facket att man inte vill diskutera?
 
Det här är fascinerande. HUR kan någon inte ha läst en tråd på Buke? Det är ju helt vansinnigt! Och DU som stred så hårt!

Bara förklarar för andra här att det som insinuerades, alltså ge godkänt för nos mycket bakom lod, står inte jag för.Och ja, jag stred för det, att det var rätt gjort av domaren, har du problem med det?
 
Nej, källskyddet gäller alla som tagit del av anonyma uppgifter. I synerhet JÅ då som även skrivit en journalistisk artikel i ämnet som avses. Det är STRAFFBART att avslöja sina källor.
Mig veterligen gäller meddelandeskyddet journalister/fotografer o de som publicerar deras material, typ Expressen o liknande. Mig veterligen är inte JÅ anställd av Bukefalos som journalist.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 798
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 330
Senast: Mabuse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 039
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp