Falsterbodressyren, debattinlägg

@Bukefalos0 jag blir väldigt undrande över hur du bestämmer att för att debatten och åsikter ska vara relevanta måste man endera varit på plats eller logga in sig på den länk du upprepat 2 gånger ?
Jag har inte bestämt någonting. Jag TYCKER att det är ett märkligt tillvägagångssätt. Att vägra ta till sig den information och dokumentation som finns och istället välja att bara titta på en starkt vinklad, liiiten, liiten del av informationen. Men ändå anse sig så insatt att man kan förmedla vad man tycker. Faktaresistens, som sagt.
 
Jag har inte bestämt någonting. Jag TYCKER att det är ett märkligt tillvägagångssätt. Att vägra ta till sig den information och dokumentation som finns och istället välja att bara titta på en starkt vinklad, liiiten, liiten del av informationen. Men ändå anse sig så insatt att förmedla vad man tycker. Faktaresistens, som sagt.

Fast hur bedömer du att folk gjort det häri tråden ? Jag kan inte se en enda kommentar senaste sidorna i diskussionen som ju är den du valt att kommentera, som gjort eller uttrycker det du anser dig argumentera emot ?

Du har ju uttryckligen bedömt att om
Folk endera inte varit där, eller inte tittat på din länk så ska de inte uttala sig ?
Jag tycker som sagt att de som inte varit där noga sagt det, och lyssnat bra på de som uttalat sig som varit där - varav flera dessutom uttryckt tveksamheter ändå på ett jättebra nyanserat sätt ?
 
Jag har inte bestämt någonting. Jag TYCKER att det är ett märkligt tillvägagångssätt. Att vägra ta till sig den information och dokumentation som finns och istället välja att bara titta på en starkt vinklad, liiiten, liiten del av informationen. Men ändå anse sig så insatt att förmedla vad man tycker. Faktaresistens, som sagt.
Men???
Det är väl ingen som gör som du nu beskriver? ?? Du verkar läsa som fan läser bibeln.
...anar en hund begraven
 
Äh, svarade på fel inlägg. @mackan skulle det vara. Mitt svar på att du inte tycker att någon oinsatt har uttalat sig;
Nähä, då tycker vi olika :D
 
Misstänker att du mest är ute efter att käftas.
Ok, men då tror du fel. Var det det som var hunden? Jag tycker att de som näthatar ska få komma upp till bevis istället för att få härja fritt. Om du nu vill att jag ska redovisa någon speciell agenda.
 
Va ? På vilket sätt skulle du avse mig ang hund begraven ? :rofl:
Men jaha - ok -
Va? Du tyckte inte att någon som inte är insatt har uttalat sig här. Men jag håller inte med om det. Dvs jag tycker att man är oinsatt om man tycker något om JÅs ögonblicksbilder utan att ha sett ryttarna rida på antingen film eller i verkligheten. Jag anser att man vägrar se alla sidor av saken när filmen finns tillgänglig men man ändå inte vill se den, men ändå väljer att fortsätta skriva kommentarer i tråden. Då anser jag (obs; inte bestämmer) att man är faktaresistent. Förstod du nu?
 
Hon ju inte ens med i denna diskussionen. Ta det med henne på hennes FB sida. Eller tagga henne här?
Men alltså, hela den här tråden handlar ju om hennes debattinlägg. Så hur kan du mena att hon inte bör blandas in? Kommer inte ens ihåg hennes nick här så jag kan inte tagga utan att leta reda på det. Vilket jag inte tycker är nödvändigt att just jag gör eftersom hennes inlägg som sagt är huvuddiskussionen (iaf i uppstarten av denna tråd).
 
Okej. Då pratar vi väl Falsterbo. Vad tyckte du om den filmen och de bilderna @Bukefalos0 ? Jag tyckte det såg för jävligt ut rakt igenom.

Inte enbart pga hård ridning utan mer anledningen till att så många ryttare tydligen tvingas ta till SÅ hård ridning på den höga nivån. Då tycker jag det är ett seriöst problem med vad som krävs för att tävla dressyr på den nivån. Både map hästmaterial o hur de ska prestera på banan. Jag anser inte att det är etiskt försvarbart att behöva kunna spänna bågen så mycket att man ligger på gränsen till att hästen blir spänd och ev ballar ur. Eller att behöva ha hästarna så "elektriska" i grunden att de blir så spända i sådana här sammanhang.

Jag såg filmen, bilderna och såg annan ridning i Falsterbo än den som filmades och har även själv sagt till steward tidigare helt utan effekt.
 
Men alltså, hela den här tråden handlar ju om hennes debattinlägg. Så hur kan du mena att hon inte bör blandas in? Kommer inte ens ihåg hennes nick här så jag kan inte tagga utan att leta reda på det. Vilket jag inte tycker är nödvändigt att just jag gör eftersom hennes inlägg som sagt är huvuddiskussionen (iaf i uppstarten av denna tråd).
Men om det gäller näthat och andra anklagelser bör du rikta det mot rätt person och inte alla som råkar delta i en tråd.
 
Jag har inte bestämt någonting. Jag TYCKER att det är ett märkligt tillvägagångssätt. Att vägra ta till sig den information och dokumentation som finns och istället välja att bara titta på en starkt vinklad, liiiten, liiten del av informationen. Men ändå anse sig så insatt att man kan förmedla vad man tycker. Faktaresistens, som sagt.
Här kommer liiiiite mer information i form av film....rätt många "ögonblicksfrekvenser" här...


delvis kl
Och här förklarar JÅ själva "agendan" med att föra fram detta i ljuset...ni kan läsa hela texten själva i länken ovan...

"This is not about bashing certain riders.
This is about returning to classical standards that are proven to be kind towards the horse's body and mind. Please let us start talking about this issue instead of sticking the head in the sand. We owe it to the horses."
 
Här kommer liiiiite mer information i form av film....rätt många "ögonblicksfrekvenser" här...


delvis kl
Och här förklarar JÅ själva "agendan" med att föra fram detta i ljuset...ni kan läsa hela texten själva i länken ovan...

"This is not about bashing certain riders.
This is about returning to classical standards that are proven to be kind towards the horse's body and mind. Please let us start talking about this issue instead of sticking the head in the sand. We owe it to the horses."
Inte bara "ögonblicksfrekvenser" utan ögonblicksbilder hopsatta till film. Undras hur dessa ögonblicksbilder manipulerats mha Photoshop eller annat program. :meh:

@Fiador bra att du lägger in en film som visar hur mycket bättre hästarna blir med en annan ryttare.
 
Inte bara "ögonblicksfrekvenser" utan ögonblicksbilder hopsatta till film. Undras hur dessa ögonblicksbilder manipulerats mha Photoshop eller annat program. :meh:

@Fiador bra att du lägger in en film som visar hur mycket bättre hästarna blir med en annan ryttare.
Tror vi är många som framhållit CD s trevliga ridning under åren. Jätteduktig ryttare vare sig det är Valegro eller 4 åringar!
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Tycker också att ridningen som visas på 4åringarna i filmen är tråkig att se. Inget jag tror att någon faktiskt vill ha. Men jag förstår hur man kan hamna där, oavsett hur duktig man är på att rida. Kommer man in på en 4åring inför fullsatta läktare och vet att världens bästa ryttare ska sitta upp på ens häst så skulle nog vem som helst kunna skita på sig... En naturlig reflex blir ju att spänna sig och vilja hålla sig fast. Det bästa man har att greppa råkar tyvärr vara tygeln. Vackert? Nej. Bra ridning? Nej.

Är övertygad om att ingen vill rida sin häst så. Shit happens när man inte är trygg i situationen!

JÅ's sätt att starta häxjakt gynnar definitivt inte sporten. Det är fruktansvärda kommentarer riktade mot ryttarna som förekommer på hennes Facebook. Vad blir konstruktivt av det?

Sen tycker jag att det är helt galet att CD först blir höjd till skyarna för att i nästa inlägg bli krossad med bilder på lång, låg och lite rund. Jag förstår inte logiken.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 801
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 333
Senast: Mabuse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 043
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp