Falsk baksele

M

murran

Finns någon som har erfarenhet av sk "falsk baksele"? Det är en rem som fästs mellan skaklarna en bit bakom hästen, för att man skall kunna bromsa i nerförsbacke i bromsad vagn.Hur fungerar den i jämförelse med en vanlig traditionell baksele?

Sv: Falsk baksele

Jag har haft en sån :)

Funkar sisådar, och det gäller ju då att skaklarna verkligen är i exakt rätt höjd när hästen ska bromsa, sitter de för lågt hindrar du bakbenen och för högt så glider den under svansroten-och då kan det bli åka av!
bättre med riktig baksele o riktig sele där baksele ingår.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII