Falla för någon man inte finner fysiskt attraktiv

NEJ. Man vill inte hålla sig i form för sin partner. Du kanske vill, men sluta göra massa antaganden om andras vilja och vara sluta vara så fullkomligt fixerad vid andras utseende någon gång

Jag kanske skulle sluta att var jag och vara Killaloe istället. För du är väl perfekt ? :idea:
Kanske jag ska sno ditt fodral :p:D

Alltså skulle jag bli dumpad över att jag blivit fet av mina mediciner så dra åt helvete med den karln. Då fanns det ändå inte mycket att bygga på och skönhet är något som försvinner med åren ändå!

Om du blir dumpad för att du blivit fet så kommer han förmodligen inte att säga det. Utan hitta på en annan ursäkt och blir du dumpad kan han väl dra åt helvete i vilket fall som helst? :D

Kort svar på ursprungsfrågan, trots tråden är gammal. Ja och nej. Personen behöver inte vara "klassiskt snygg" eller perfekt. Men det finns vissa grejer jag inte klarar av, typ övervikt och sjukt hårigt bröst. Det fungerar inte för mig helt enkelt. Men såklart är personlighet det absolut viktigaste! :D

Jag räknar mig själv som demi sexuell, känner ingen fysisk attraktion förens det klickar mentalt först och det finns en känsla av intimitet och förståelse.

För två år sen träffade jag min kille på nätet, via ett spel, kan ärligt säga att jag kände mig attraherad på alla plan innan jag sett honom på bild ens.
Inget kändes annorlunda, förändrades av att vi träffades.
Nu i höst har vi varit tillsammans i ett år.

Det var på sätt och vis ett ofrivilligt expreiment då jag alltid undrat över hur mycket en persons utseende spelar in för mig när jag känner en attraktion, har alltid känt att det inte är så viktigt, men så många jag pratat med genom åren har tyckt att riktigt så överseende kan jag inte vara.

Jag har ingen typ av kille utseendemässigt, de killar jag har varit tillsammans med eller varit kär på riktigt i har inte mycket gemensamt utseendemässigt.
Har aldrig förstått mig på folk som börjar med att rada upp hur dens drömpartner ser ut som första grej när de ska beskriva den personen.
Jag har fallit för långa, korta, smala, tjocka, mörka ljusa, alla olika ögonfärger, mycket hår lite hår, olika klädstilar, ja ni fattar, visst kan jag nämna personer jag tycker ser bra ut, men det säger ingenting om jag skulle när det kommer till kritan vilja vara med dem.

Det jag säger är att inget är rätt eller fel.
Att det är klart utseendet ofta är det första vi har att gå på, som kan göra oss intresserad av en person, nyfiken.
Man tar ju in inte bara hur personen ser ut, bra eller inte på det viset man finner folk attraktiva utseende mässigt, men också hur de är som person på hur de väljer att klä sig, hur de för sig och har för utstrålning, om det känns som det är en person man kan klicka med.

Har också insett att jag är demisexuell. Människor BLIR liksom vackra och attraktion uppstår när jag känner närhet och intimitet på det mentala planet. Alldeles oavsett om de enligt normen var "snygga" eller "fula" eller rent av vanliga från början.

Jag kan inte heller föreställa mig hur folk kan beskriva sin drömpartner in i minsta detalj, utseendemässigt alltså.
Det som andra relativt ofta finner oerhört attraktivt lägger jag knappt märke till. Jo, jag kan också tycka att någon är vacker eller väldigt snygg, och det är oavsett kön trots att jag föredrar män på det planet, men attraherad på det viset blir jag inte av ett speciellt utseende. De jag varit kär eller förälskad i har sett VÄLDIGT olika ut..

Jag var kompis med min man i typ fem år innan det blev något. Minns första gången vi sågs jag tyckte han var en ganska lustig, udda figur :D :rofl:
Det växte därifrån till vänskap och sedan till något större ändå :love: Det var precis rätt väg att gå för mig.
Han är den vackraste och finaste som finns i mina ögon. Han är så jääävla snygg i kostym :d :o

NEJ. Man vill inte hålla sig i form för sin partner. Du kanske vill, men sluta göra massa antaganden om andras vilja och vara sluta vara så fullkomligt fixerad vid andras utseende någon gång

Gammal tråd förvisso så borde kanske ignorera den. Fel att säga "man vill" förstås, men jag räknar mig iaf till en av dem som absolut vill hålla mig i form både för min skull men även för ev. partners skull. Inget fel i det tycker jag. Jag tänker även hålla mig i bra form för att kunna vara aktiv med framtida barn så länge som möjligt.

Gammal tråd förvisso så borde kanske ignorera den. Fel att säga "man vill" förstås, men jag räknar mig iaf till en av dem som absolut vill hålla mig i form både för min skull men även för ev. partners skull. Inget fel i det tycker jag. Jag tänker även hålla mig i bra form för att kunna vara aktiv med framtida barn så länge som möjligt.
Ja, det är ett problem att säga ”man vill” som någon generell sanning.
Och jag vänder mig mot att ”man borde”vilja hålla sig i form för sin partners skull - vi behöver liksom inte lägga fler borden/måsten kring utseende baserat på någon annans önskemål.
Vill en hålla sig i form, kör på liksom, men vad en ev partner vill bör kanske inte vara anledningen utan snarare att en själv mår bra/vill/tycker det är snyggt.

Vad säger ni, går det?
Lite allmänt funderande sådär :P (fast jag eg borde sova :p)
Men kan ni falla för någon som ni inte tycker är snygg egentligen?
Tycker frågan är lite felvänd egentligen. Nej jag skulle nog inte bli kär i någon som jag inte fann attraktiv, då blir man ju vän istället. Sedan är snygg inte = attraktiv.

Folk kan vara jättesnygga (eller fula, eller normala) och sjukt oattraktiva, visuellt men framför allt personlighetsmässigt.

Ja, det är ett problem att säga ”man vill” som någon generell sanning.
Och jag vänder mig mot att ”man borde”vilja hålla sig i form för sin partners skull - vi behöver liksom inte lägga fler borden/måsten kring utseende baserat på någon annans önskemål.
Vill en hålla sig i form, kör på liksom, men vad en ev partner vill bör kanske inte vara anledningen utan snarare att en själv mår bra/vill/tycker det är snyggt.

Håller med dig, det är upp till var och en. Min enda poäng var att det är inget som helst fel att ha åsikten att man personligen vill hålla sig i form (delvis) för sin partners skull. Jag vill förstås att min partner ska gilla mig för min personlighet, men även gärna för hur jag ser ut. Och det jobbar jag gärna på, precis som jag även "jobbar" på att vara en bra människa mentalt sett.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 655
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
571
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
676
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka