Falla för någon man inte finner fysiskt attraktiv

Ett par vackra ögon och ett fint leende (leende är viktigt!) och jag är fast! Sedan spelar resten ingen som helst roll.
(rent krasst har jag inte "råd" att vara för kräsen heller, då skulle jag inte ha en chans någonstans...)

Personen behöver inte så ut som Orlando Bloom ( :love: ) men det finns vissa saker som jag inte gillar alls och såna killar skulle jag inte falla för.
Min man är inte lika snygg som Orlando Bloom men han har kroppstypen jag gillar, världens finaste leende, underbar personlighet och är en fantastisk människa och det var det jag höll för hos honom. Sen är han självklart snygg i mina ögon, ingen Mr. Bean ;)

En kille måste absolut inte vara toksnygg för att man ska bli attraherad. Men det måste finnas något som tilltalar en, för jag är ganska säker på som det sägs :"Det är utsidan som ger insidan en chans". Det kan vara ögon, leende, skrattgropar eller något annat, men nånting måste det nog ändå finnas där.

Sen växer attraktionen med känslorna och när man lär känna personen. Det diskuterades i dejtingtråden hurvida man måste se någon som knullbar eller inte från början. Jag har nog aldrig tänkt på en dejt på det viset, om inte sex varit det enda man varit ute efter såklart.

Är det en potentiell partner man träffar så bör väl kanske ändå där finnas något som kan utvecklas till attraktion.. för det finns nog få som vill vara tillsammans med någon utan attraktion :p

Alltså, det där med knullbar så betyder inte utseendet så mycket för mig, jag tänker mer på kuken i det fallet :o
Sex är viktigt för mig och jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som inte har den typ av kuk jag vill ha :p

Vad säger ni, går det?
Lite allmänt funderande sådär :P (fast jag eg borde sova :p)
Men kan ni falla för någon som ni inte tycker är snygg egentligen?

För mig är det en kombinationsfråga..Jag kan inte bli attraherad av någon som är sjukligt snygg om personen ifråga saknar rätt personlighet också. Helt omöjligt för mig då jag går mycket på hur personen är i fråga också..är det en ointressant person spelar liksom utseendet ingen roll och detsamma fast tvärtom också, dvs en personlighet men fel utseende.

Min sambo och jag träffades via nätet och det dröjde innan vi såg bilder på varandra. Inte för att någon tyckte det blev sämre då, men vi hade liksom redan fallit då :)

• Gilla
Reactions: via
Jag kan inte bli ihop med nån som inte är "min typ"... Och då menar jag verkligen inte att det är en utseendetyp ala brunhårig, bruna ögon, 180 och väger 76 kg... Utan en typ som attraherar mej.
Jag har inga jättekrav men nog sjuttan dissar jag 24 av 25 killar på bild på dejtingsiter...
Och då dissar jag även SNYGGA killar... Det är de som gör de så jobbigt för mej i dejtingvärlden, jag har ingen "typ" jag vet vad jag gillar först när jag ser den, och vad det är som "attraherar" vet jag inte heller...

Ibland blir jag osäker om en kille är min typ eller inte men har provat även där jag "tror" att de kan funka, pratat med personen på internet (han bodde i Boden, jag bor i Sthlm) och vi va VÄLDIGT bra vänner... Men när han väl kom ner så va de iskallt från min sida... Så numera tror jag inte på att det bara är insidan som gäller för mej... Det måste till en utsida med ;)

Men som många andra har jag även ändrat åsikt om personer som jag inte attraherats av som blivit "snygga" för att deras personlighet är så charmig (tilltalande)...

Och jag har själv ett big NO ... Killen måste va längre än mej... MEN det finns ett livs levande undantag ;) Killen på jobbet ÄR SÅ MIN (om han bara ville ha mej vilket han inte vill ;) ) Han får mej att släppa på ALLA krav om längd... Nu är han förvissso typ lika lång som jag (kanske max 2 cm kortare "typ") men inte nog med de, han är SMAL... Skulle jag krama honom skulle folk nog inte ens se honom för att "jag är i vägen" ... Men i hans fall så SKITER jag i det ;) Och det är VÄLDIGT ovanligt ;)

Angående längd så tänker jag också så att killen måste vara längre än mig. Kan absolut inte se mig med någon som är kortare än mig, då skulle jag känna mig jättestor :p

Nej, personen måste vara lite snygg för mig (därmed inte sagt att det är någon topp 10 på någon skala för övriga världen) för att jag ska falla för den. Dvs jag måste tycka att personen tilltalar mig även utseendemässigt förutom den fantastiska personligheten som den måste ha utöver.
Jag faller inte för någon som är totalt fel utseendemässigt hur trevlig den än är, då blir det en kompis.

Ett utseende som attraherar mej och inte för liten kuk. Sen måste han ha en personlighet som går hem åxå. Måste vara alla dom tre sakerna om det ska kunna bli ett förhållande. Skulle nått av ovanstående saknas så skulle det aldrig funka.

Jag måste ärligt talat svara nej på frågan i topic. Jag har verkligen försökt falla för (vilket jag tolkar som "bli förälskad i") killar som varit fantastiska på alla sätt och vis - utom att jag inte attraherats av dem fysiskt. Det har inte funkat alls - tyvärr, måste jag säga, för jag tror att flera av killarna som jag försökt bli kär i hade kunnat göra mig lycklig. Jag behöver dock även känna fysisk attraktion och passion för att vilja vara i ett förhållande med någon.

Min nuvarande pojkvän blev jag superattraherad av från första stund och det håller i sig än, fem år senare :).

Senast ändrad:
Haha fast utseendet lär ju ha liiite betydelse :p ;)

Så perfekt kuk på "ful" (för dig alltså) snubbe skulle funka fint för dig? :D

Helt desperat är jag inte :p

Men det finns sånt jag kan rucka på. Jag gillar killar med lite massa men en smal kille för tillfälligt sex funkar. Likaså om han är över 180 cm. Jag är bara 155 cm och föredrar killar runt 170-175 cm. Stora öron spelar inte heller någon roll då :p
Men rent ful får han inte vara. Då får han väl ha en påse över huvudet om vi ska ha sex, och en jävligt perfekt kuk :D

Vad säger ni, går det?
Lite allmänt funderande sådär :P (fast jag eg borde sova :p)
Men kan ni falla för någon som ni inte tycker är snygg egentligen?

"Faller" jag för någon så tycker jag automatiskt att han är snygg, därmed inte sagt att det är en tiopoängare i alla andras ögon ;) Det avgörande är personligheten och attityden, men jag har vissa utseeendemässiga preferenser som oftast måste uppfyllas för att jag ska känna mig attraherad.

Jag skulle inte kunna falla för någon jag inte tycker är attraktiv, där med inte sagt att personen behöver vara snygg i någon annans ögon, men utseendet måste attrahera mig. Jag har ingen "typ" mer än att han ska vara någorlunda smal och längre än mig. Jag har verkligen försökt falla för killar som är bra killar som fallit för mig, men är jag inte attraherad från start så går det inte. Sen kan någon bli snyggare när man lärt känna dem, men det måste finnas något från början.

Nej, det funkar inte.
Hon bör vara både söt och attraktiv i mina ögon iaf... Lika lång eller kortare och smal. Brösten spelar mindre roll, smala tjejer brukar ha små börst och de är fint.

Jag önskar att jag inte brydde mig alls, för så otroligt mycket lättare allt varit då! Men tex så kan jag aldrig attraheras av (och därmed inte heller falla för någon) som inte ser intelligent och vaken ut samt har en stil som passar dem. Hur människorna ser ut kan alltså variera väldigt mycket, men när man tar ögonkontakt med vissa personer så ser de helt döda ut i blicken, eller bara korkade, tråkiga eller ointressanta. Sådant står jag inte ut med.

Attraheras inte heller av personer som ser ohälsosamma ut, men desto mer av personer som tar hand om sig själva bra och där det syns att de gör det.

Nej, jag kan inte falla för någon som jag inte tycker är attraktiv.
Om jag inte är attraherad så är det ju en vän..?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 655
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
571
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
676
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka