Falkenberg

Sv: Falkenberg

Det låter ju bra, men jag antar att den kostar lite mer än max 50.000? Jag har kvar och har betäckt min gammla häst så det är inte så mycket pengar kvar...
Planen är att hitta ett fint fullblod och skola om :)

*kl*

En fråga från en som inte läst startlistor på 100 år. Tävlingen börjar på fredagen? 18.30 startar (Lill) Hille...är det dressyr då? Så är det dressyr frekväll o lördagen? Eller är det hopp också? Jag fattar verkligen inte :angel: Ligger terrängens starttider ute eller gör man de senare? :confused:

*kl*

En fråga från en som inte läst startlistor på 100 år. Tävlingen börjar på fredagen? 18.30 startar (Lill) Hille...är det dressyr då? Så är det dressyr frekväll o lördagen? Eller är det hopp också? Jag fattar verkligen inte :angel: Ligger terrängens starttider ute eller gör man de senare? :confused:

Ja det är dressyrtiderna som står. :)
De som rider dressyr på fredag rider hoppningen på lördag. Tiden står i ryttarmeddelandet. Alla andra rider inom 30 min som vanligt.
Terrängtiderna kommer ut på lördag. :)

*kl*

Nix det blir ingen dressyr 18.30 utan möjligtvis något helt annat :angel:

Det är inte så jätte jättesäkert att vi startar då om du tänkt se honom min vacc.karens har nämligen inte gått ut på fredagen så ev. startar vi på lördagen istället om dom inte kan kringgå den regeln med en dag.

*kl*

Ja kommer vi att regna bort?

Här nere är det lite kaotiskt :crazy: Tog mig mer än 2timmar till jobb idag och annars ca 40min

Mmm här nere är det iaf rätt blött:crazy:
Men de har väl sandmark om jag förstått rätt så förhoppningsvis blir det inte speciellt halt. Man får ju hoppas att de pumpar ur vattenhindret bara annars lär vi väl få simma:p

Fast regent är ju på väg uppåt och enl prognosen så skall det regan hela helgen med början ikväll i Falkenberg :crazy:

Mitt tävlande i fälttävlan verkar inte vara det optimala direkt, igår glömde jag belysningen på i lastbilen så imorse var batteriet urladdat:angel:

Nix det blir ingen dressyr 18.30 utan möjligtvis något helt annat :angel:

Det är inte så jätte jättesäkert att vi startar då om du tänkt se honom min vacc.karens har nämligen inte gått ut på fredagen så ev. startar vi på lördagen istället om dom inte kan kringgå den regeln med en dag.

Jag har inte åkt ner idag men kanske en runda imorgon. Ska ni starta imorgon eller gjorde ni det idag eller blir det inte alls?

Jag har inte åkt ner idag men kanske en runda imorgon. Ska ni starta imorgon eller gjorde ni det idag eller blir det inte alls?

Jag startade idag i fullkomligt ösregn men det var toppen för Hille för han plaskade glatt runt i vattenpölarna , gjorde ett bra program faktiskt och fick 41.4 i dressyren. Barcelona skall gå i morgon.

Men fortsätter det regna så här så var det bud på om tävlingen överhuvudtaget kan fortsätta, havet är rätt högt nu :crazy:

Kollade på väderrapport och det ska vara uppehåll i eftermiddag o imorgon eftermiddag så jag hoppas på det och åker ner imorgon för att se terrängen (om nu inte den ställs in eller alla stryker sig som jag vill se).
Grattis till dressyren :bump:

Fio och jag har fortfarande hoppet uppe....vi har överlevt dagen nätt och jämnt...badade i lera i hoppningen...men dressyren ok för oss båda.

Än så länge är det uppehåll på regnet här så förhoppningsvis kommer vi till start imorgon....

Olga-Klara var också nöjd med sin dag trots lervällingen i hoppningen....

hoppas hoppas! Jag åker nu för att hinna fram t första start :D Annars får man väl vända.

Det står på deras hemsida nu att tävlingen är inställd.

Usch ja, det var verkligen inte roligt. Jag skäms över att jag ens försökte genomföra hoppningen. Det var verkligen inte rätt gentemot hästen och jag är imponerad av min häst som försökte hoppa trots att vi halkade genom flera hinder.

Det syns inte riktigt på filmen hur regnet vräker ner men man ser hur funktionären försöker binda fast det gröna räcket för det blåste ner i den starka vinden...

http://s82.photobucket.com/albums/j280/pidestala/?action=view&current=regnfalkenberg.flv

Helt rätt av arrangören att ställa in tycker jag.

Tycker också det var helt rätt av dem att ställa in. Synd att de inte gjorde det redan på lördagen bara, tyckte terrängbanan såg för d-vlig ut... Väldigt trevlig med fina hinder, men marken var supervåt med vatten som låg i sjöar överallt. Var också alldeles för mkt vatten i vattenhinderna.
Själv bestämde jag mig för att inte rida den *-iga redan på lör em eftersom jag gick ut i slutet och bara kunde ana hur banan skulle sett ut då :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
97
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
195
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka