Falkenberg

Sv: Falkenberg

I detta läget blir jag heller inte förvånad eftersom det verkar som om dom inte avbeställde veterinär och ambulans....

fast jag tror att de får betala oavsett om de avbokat dagen innan eller ej. En veckas avbokningstid vet jag att det kan vara...

samma veterinären. ..

surt iallafall...

fast jag tror att de får betala oavsett om de avbokat dagen innan eller ej. En veckas avbokningstid vet jag att det kan vara...

samma veterinären. ..

surt iallafall...

Nja, ambulansens hyra åker man säkert på, men personalen som bemannar den (oftast högsta kostnaden) har timlön (vi får betala 200 - 250:-/timme till 2 st pers) och den kan de inte fakturera om de inte jobbar, inställelsearvorde möjligtvis om de inte bokat av
Veterinären däremot finns ju klart reglerat vad den skall få betalt och det är ett timpris (dvs 0:- för söndagen) + inställelsearvorde och resa som endast betalas om den inte blivit avbokad.
Självklart är alla i Falkenberg också extremt besvikna och stressade just nu, det är ingen lätt situation att hamna i, ge dom några dagar så kommer de nog fram till ett vettigare beslut

Men vad brukar ER hyra för ambulans vara då?

Och visst är det så att falkenbergarna tyckte det var lika tråkigt som vi att de fick ställa in men de kunde varit lite smidigare i sekretariatet ang. avgiften och framförallt så kan de ju inte stå och säga att den avgiften ska täcka premierna???!:eek:

Dessutom var prisutdelningen igår och än finns inte ens resultat listorna utlagda...vi som satt och tittade på internet för info fick inte ens veta vilken tid prisutdelningen var trots att de sa när jag ringde vid 9 att ALL info skulle läggas ut på hemsidan...:crazy:

Nja, ambulansens hyra åker man säkert på, men personalen som bemannar den (oftast högsta kostnaden) har timlön (vi får betala 200 - 250:-/timme till 2 st pers) och den kan de inte fakturera om de inte jobbar, inställelsearvorde möjligtvis om de inte bokat av
Veterinären däremot finns ju klart reglerat vad den skall få betalt och det är ett timpris (dvs 0:- för söndagen) + inställelsearvorde och resa som endast betalas om den inte blivit avbokad.
Självklart är alla i Falkenberg också extremt besvikna och stressade just nu, det är ingen lätt situation att hamna i, ge dom några dagar så kommer de nog fram till ett vettigare beslut

Med så kort varsel som kvällen innan eller samma dag så hade vi fått betala efter det kontrakt vi har. Kanske gör de olika?

De som var placerade men ej var där skulle få priser hemskickade, det var iaf vad de sa i sek. på söndag morgon. Prisutdelningen blev det ingen. Placerade som var på plats fick hämta ut det i sek.

Men vad brukar ER hyra för ambulans vara då?

Och visst är det så att falkenbergarna tyckte det var lika tråkigt som vi att de fick ställa in men de kunde varit lite smidigare i sekretariatet ang. avgiften och framförallt så kan de ju inte stå och säga att den avgiften ska täcka premierna???!:eek:

Dessutom var prisutdelningen igår och än finns inte ens resultat listorna utlagda...vi som satt och tittade på internet för info fick inte ens veta vilken tid prisutdelningen var trots att de sa när jag ringde vid 9 att ALL info skulle läggas ut på hemsidan...:crazy:

Du var placerad, precis innan mig :bump:

mm det är såna de är. De där. Nisse är precis likadan. Hon älskar dress+hopp tävlingar med så bra prispengar :idea:

Jaa för efter terrängen brukar iallafall Novalie dras med en HEL DEL tidsfel och så skyller hon på tidtagningen när hon i själva verket sätter på klockan efter hinder nr 5 :devil:

Nu kan jag leva loppan här ikväll och säga vad jag vill för Novalie kan inte logga in och i morgon blir det liksom passe´ :devil: :banana: :devil: :banana: :devil:

Det vet hon redan, hon ville bara att någon skulle basunera ut det HÄR :devil:

Ho ho fio????!!! *visslar på den lilla hunden....* komsikom lilla hjärtat....jag vet att det känns hårt att jag får pris och inte du....:rofl::rofl:

Men du förstår....man KAN inte rida förbi hinder och ändå tro att man ska få pris.....:devil:

Jaa för efter terrängen brukar iallafall Novalie dras med en HEL DEL tidsfel och så skyller hon på tidtagningen när hon i själva verket sätter på klockan efter hinder nr 5 :devil:

Nu kan jag leva loppan här ikväll och säga vad jag vill för Novalie kan inte logga in och i morgon blir det liksom passe´ :devil: :banana: :devil: :banana: :devil:

Tja...men jag kommer iaf i MÅL till skillnad mot vissa andra....:angel:

Det är känns fantastiskt att du inte vågar göra såna här små påhopp när jag är närvarande....först nu inser jag vilken makt jag har fått över dig, din lilla typ.....:devil::banana::devil:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
97
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
195
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023