Färgtråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin, men är det verkligen den metallicglansen och inte bara blank och välmående? Vad är en Hispanoarab?
Nja han lyser verkligen. Tittar man på stråna i solen så ser det ut som guld /silvrigt. Ögonen är gula på han. Pre / anglo eller pre/arab . Ska se om jag hittar en bild där färgen syns bättre. Många frågar om de är AT i han pga färgen
 
Har en fundering. Har fått ett föl som har vit grå man och vitgrå /svart svans. Lite som en skunk  . Har fått gulbrun föl innan men då har de verkligen haft svart man och svans. Blir han gulbrun eller blir han grå i manen? O_o
 
Har en fundering. Har fått ett föl som har vit grå man och vitgrå /svart svans. Lite som en skunk  . Har fått gulbrun föl innan men då har de verkligen haft svart man och svans. Blir han gulbrun eller blir han grå i manen? O_o
Finns gula som får grå/silveraktig man ja.

Den ser def ut att ha samma metallglans som en AT. Har han stamtavla?
 
Finns gula som får grå/silveraktig man ja.

Den ser def ut att ha samma metallglans som en AT. Har han stamtavla?
fölet är efter cashmercashmere ( isabell) ( ej registrerad stam) undan Petra maegaard. ( gulbrun) hittar mest skimmlar i mammans stam.. Troligvis födda gula på pappans sida men senare skimmlat. Lägger upp foto på fölet
 
fast pappan gett 16 blacka föl av 20.
när är dom homozygot(Rätt ord? för bara blacka avkommor) för black?
 
fast pappan gett 16 blacka föl av 20.
när är dom homozygot(Rätt ord? för bara blacka avkommor) för black?
När de har dubbla anlag för black. Han kan inte vara homozygot av två anledningar. För det första kräver det att han fått två blackanlag och det är bara möjligt om båda föräldrarna är blacka. För det andra skulle dubbla blackanlag innebära att han lämnade anlaget vidare till alla sina avkommor, vilket han inte gjort.
50% blir inte en kvot att ställa mot antalet avkommor, det kan vara 50% chans till black utan att en enda avkomma blir black. Det handlar om att varje avkomma har 50% chans att bli black. Lite som att singla slant.
 
Ingen som vet om fölet är isabell eller gulbrun? Känns som han är båda. Manen är fortfarnade vit med lite grå strån och svansen är lite svart med silver/vit. Lite som en skunk svans
 
Ingen som vet om fölet är isabell eller gulbrun? Känns som han är båda. Manen är fortfarnade vit med lite grå strån och svansen är lite svart med silver/vit. Lite som en skunk svans

Brukar de inte ha mörka ben om de är gulbruna? Men sen har den ju mörka örontoppar = gulbrun? Annars så blir den väl isabell xD haha antar att det återstår att se! Himmla söt iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 642
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 965
Senast: Jadzia
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 954
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 005
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp