Faderskapstest

Sv: Faderskapstest

Vad bra, då vet vi! 25 procent av dom som gjorde testet. GAnska få skulle man ju kunna tycka egentligen. 75 procent av kvinnorna har alltså misstankar mot sig att det är något fuffens med faderskapet men det stämmer alltså inte.

Medan å andra sidan 25 % av fäderna hade lurats att tro att de var far när de i själva verket inte var det... eller tvärtom. Ett sådant bedrägeri är omöjligt att föreställa sig och måste vara bland det värsta man kan råka ut för.
 
Sv: Faderskapstest

Medan å andra sidan 25 % av fäderna hade lurats att tro att de var far när de i själva verket inte var det... eller tvärtom. Ett sådant bedrägeri är omöjligt att föreställa sig och måste vara bland det värsta man kan råka ut för.

Var får ni siffran 25% ifrån?

Tyckte inte heller att den "källan" sa särskilt mycket...
 
Sv: Faderskapstest

Kanske just därför man tagit DNA-test för att inte luras?

Tänkt den tanken?

Med siffror och statestik kan man bevisa vad som helst.
 
Sv: Faderskapstest

Var får ni siffran 25% ifrån?

Tyckte inte heller att den "källan" sa särskilt mycket...

25 % av dem som väljer att testa.
John Moore's university? Är det en dålig källa? :crazy: Det finns garanterat ett paper som underlag någonstans.
 
Sv: Faderskapstest

Kanske just därför man tagit DNA-test för att inte luras?

Tänkt den tanken?

Med siffror och statestik kan man bevisa vad som helst.

Har tänkt den tanken också. Men som Jane formulerade det var det kvinnor anklagade för otrohet... och det var det jag svarade på.
 
Sv: Faderskapstest

Ingen aning och jag hittar inte någon information om studien på den refererade professorns sida.
Och jag ser fortfarande inte var det står om 25% i texten.
 
Sv: Faderskapstest

*kl* Japp, mina tre är testade. Men det enda som jämfördes var pappans och barnens blod. Exet testade sig och barnen efter att vi hade separerat, "för han skulle inte betala för nån annans barn". :crazy:
Låt mig även tillägga att jag inte har fått ett ruttet öre i underhåll ännu, hur som. :smirk: (Får underhållsstöd från kommunen.)

Kul! Inte :crazy: !
Kan du inte kräva det rättsligt?
 
Sv: Faderskapstest

Ingen aning och jag hittar inte någon information om studien på den refererade professorns sida.
Och jag ser fortfarande inte var det står om 25% i texten.

Se Madicks inlägg på förra sidan.
 
Sv: Faderskapstest

Var får ni siffran 25% ifrån?

Tyckte inte heller att den "källan" sa särskilt mycket...

FYRA procent säger den. Så många av fäderna kan antas leva ovetande med ett barn som inte är deras biologiska.

Av de fäder som begär test för att de misstänker något får 25 procent sina misstankar bekräftade. Det säger ingenting om hur vanligt det är.

Det är allt den där texten säger så tråden bygger på falska antaganden.

(Reservation: vet inte ett smack om studiens tillförlitlighet).
 
Sv: Faderskapstest

Det är allt den där texten säger så tråden bygger på falska antaganden.

(Reservation: vet inte ett smack om studiens tillförlitlighet).

Varför så otrevlig? :mad: Det jag ff ville diskutera var den stora ökningen av faderskapstest och användares erfarenheter av dem - men om du inte vill diskutera det, varför slösa tid på att vara spydig?
 
Sv: Faderskapstest

Det slår mig att det kanske är en del kvinnor som vill testa eftersom de haft flera partners samtidigt. Inte nödvändigtvis män som är arga på kvinnor som de misstänker är lösaktiga stycken.
 
Sv: Faderskapstest

Det är inte det minsta otrevligt. Du presenterar fakta som inte alls visar sig hålla. Då har du spridit fel information. Folk riskerar säga "jag har läst att 10-20 procent av alla barn har en annan pappa än de tror". Vill du vara källa till såna fel?

Att jag gör en reservation för att jag inte känner till studien betyder att det enda jag sett är den text du själv lagt in här. Därför vet jag inte om studien har nåt anseende.
 
Sv: Faderskapstest

Det är inte det minsta otrevligt. Du presenterar fakta som inte alls visar sig hålla. Då har du spridit fel information. Folk riskerar säga "jag har läst att 10-20 procent av alla barn har en annan pappa än de tror". Vill du vara källa till såna fel?

Jag har skrivit på upprepade ställen att jag inte mindes siffrorna exakt, och att de därför ska tas med en nypa salt. Hur mycket av allt som skrivs på buke håller för en vetenskaplig granskning, Mandalaki? Gör allt du skriver det?
 
Sv: Faderskapstest

Nej, men jag brukar inte hänvisa till studier som inte håller för vetenskaplig granskning.:idea:

Bekymrar det dig verkligen inte när du sprider fel information?
 
Sv: Faderskapstest

Nej, men jag brukar inte hänvisa till studier som inte håller för vetenskaplig granskning.:idea:

Bekymrar det dig verkligen inte när du sprider fel information?

Det bekymrar mig mycket mer att du bara väljer att svara på mina inlägg när du vill visa på att jag har missat något, i stället för att tillföra någon bra information till diskussionen! (Bortsett från det faktum att jag själv har lagt in den studie som jag tror att jag har sett, men jag är fortfarande inte 100 % på det.)
 
Sv: Faderskapstest

Då får du fortsätta dig att bekymra dig över det.

Jag skrev i den här diskussionen för att peka på att Madick hade rätt. Jag gillar nämligen inte när felaktigheter diskuteras som om det vore sanningar - oavsett om det är du eller nån annan som står bakom felaktigheterna.

Att dina siffror är fel tycker jag är högst väsentlig information.
 
Sv: Faderskapstest

Jag skrev i den här diskussionen för att peka på att Madick hade rätt. Jag gillar nämligen inte när felaktigheter diskuteras som om det vore sanningar - oavsett om det är du eller nån annan som står bakom felaktigheterna.

Nu var det ju inte du som påpekade det först, så du tillförde inte ett dugg, faktiskt. Så mycket bryr jag mig inte heller. Jag är säker på att jag kan hitta en massa felaktigheter i dina inlägg, även om du tror att de är vattentäta. Men varför skulle jag ägna mig åt sådana barnsligheter? Det finns inga enkla sanningar och livet är för kort.
 
Sv: Faderskapstest

Det slår mig att det kanske är en del kvinnor som vill testa eftersom de haft flera partners samtidigt. Inte nödvändigtvis män som är arga på kvinnor som de misstänker är lösaktiga stycken.

Vem tar vanligen initiativ till faderskapstester, någon som vet?

Kvinnor vet ju ändå rätt säkert om det alls kan vara så att "fel" man är fadern.

Män kan i princip inte veta, med de allra flesta driver väl inte igenom ett test ändå.

Barnen - vid någon ålder i livet - kanske tvivlar.

Sen kan man ju fråga sig vad det spelar för roll? Om man levt med barnet resp fadern som sitt/sin hela uppväxten, är då ett jäkla dna så viktigt?
 
Sv: Faderskapstest

Nu var det ju inte du som påpekade det först, så du tillförde inte ett dugg, faktiskt. Så mycket bryr jag mig inte heller. Jag är säker på att jag kan hitta en massa felaktigheter i dina inlägg, även om du tror att de är vattentäta. Men varför skulle jag ägna mig åt sådana barnsligheter? Det finns inga enkla sanningar och livet är för kort.

Tja, det slår mig att jag sett påfallande många inlägg av dig där du påpekar hur ovetenskapligt än det ena än det andra forskningsområdet är. Du har i flera fall ingen som helst grund för de påståendena, och ändå försvarar du här att du sprider felaktiga uppgifter som om de var sanna.
 
Sv: Faderskapstest

Tja, det slår mig att jag sett påfallande många inlägg av dig där du påpekar hur ovetenskapligt än det ena än det andra forskningsområdet är.

Det händer absolut, och det gör alla, men i Mandalakis fall handlar det om att systematiskt ignorera alla bra inlägg (iaf som jag gör) och hacka ner på dem som hon anser felaktiga. Själv är hon inte särskilt bra på att ta kritik.

Jag kommer ihåg ett inlägg där hon själv fräste ungefär så här åt en användare som hade en invändning: "så det var lättare att recensera mig än att komma med några egna förslag?"

Bra uttryckt - jag tror jag stjäl den repliken!
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Bexzor
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 408
Senast: Svartkatt
·
Kultur Jag efterlyser titeln på en bok som jag läste för kanske 10 år sen typ. Det är en svensk författare. Handlade om en tjej som bodde...
Svar
4
· Visningar
864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp