Facebookflöde

EmmaW

Trådstartare
Min facebook verkar ha gått bananas och jag blir bara mer och mer irriterad :mad: Så nu undrar jag om jag är ensam om att ha problem med att hela flödet översvämmas av alla inlägg som mina vänner "gillar" ?
Jag har även upptäckt att grupperna jag är med i och inte följer (medvetet val från min sida) plötsligt ändrar inställningar till att "höjdpunktsinlägg" ska visas och jag får den ena aviseringen efter den andra.
Om jag dessutom skriver i någons inlägg och sen ändrar att jag inte vill ha fler aviseringar från det inlägget så fortsätter det komma ändå :devil:

Jag har kollat på inställningar för nyhetsflöde osv men hittar inget hur jag ska komma tillrätta med det. Jag har skickat meddelande till facebook men inte fått nåt svar.

Nån kunnig eller är jag helt ensam om detta och får helt enkelt stå ut? :confused:

Note: Nej jag kommer inte stå ut :banghead:
 
Jag får regelbundet markera "unfollow" eller "not interested" och liknande på inlägg som jag inte har någon lust att se. Facebook är... som det är.
 
Jag får regelbundet markera "unfollow" eller "not interested" och liknande på inlägg som jag inte har någon lust att se. Facebook är... som det är.
Jag vet inte hur ofta du menar med regelbundet men jag får göra det varje dag. I dag hade jag över 10 inlägg på rad som enbart var vad olika vänner gillar för sidor eller inlägg. Känns så irriterande.
 
Precis samma är det för mig!!

Det jag är intresserad av att se är vad mina vänner gör för statusuppdateringar och lägger ut för bilder, men det är kanske 1 av 25 inlägg som är något av det. Tycker fb blivit riktigt dåligt dom senaste månaderna.

Får även upp massor med gamla uppdateringar som folk skrivit för typ en vecka sedan, men bumpas upp för att någon gillat eller kommenterat. Vill inte se sånt heller. Och av dom drygt 500 vännerna jag har får jag bara inlägg från ca 20. Totalt värdelöst!
 
Jag tycker det låter konstigt att få så mycket som era vänner gillat hos andra än era vänner. Jag får en del sådant, men inte alls mycket.

Däremot önskar jag att sådant jag gillar inte kom upp hos andra. En del fb-vänner brukar jag gilla av snällhet trots att deras uppdateringar är dåliga bilder, men några av dem har offentlig status på allt så då är jag livrädd för att mina vänner ska blocka mig för att slippa se t ex dåliga bilder från folk de inte känner.
 
Facebook testar säkert lite olika saker. I slutändan så är de ju ute efter att tjäna pengar. Något jag själv tycker är sjukt störande är att få information om när någon väns vän har bytt profilbild :banghead: . Jag kunde ju inte vara mer ointresserad. Så jag markerar helt enkelt att jag inte vill se det. Det lämnar i alla fall spår i Facebooks statistik om att det är oönskat.
 
Jag har nu tillbringat sista dygnet, eller sen jag startade tråden med att anmäla problemen igen till facebook. Sen har jag jobbat stenhårt på att markera det jag inte vill se i mitt flöde och tycker nog att det kan ha blivit något bättre i alla fall även om det fortfarande är för mycket skit som visas. :banghead:
 
Min facebook verkar ha gått bananas och jag blir bara mer och mer irriterad :mad: Så nu undrar jag om jag är ensam om att ha problem med att hela flödet översvämmas av alla inlägg som mina vänner "gillar" ?
Jag har även upptäckt att grupperna jag är med i och inte följer (medvetet val från min sida) plötsligt ändrar inställningar till att "höjdpunktsinlägg" ska visas och jag får den ena aviseringen efter den andra.
Om jag dessutom skriver i någons inlägg och sen ändrar att jag inte vill ha fler aviseringar från det inlägget så fortsätter det komma ändå :devil:

Jag har kollat på inställningar för nyhetsflöde osv men hittar inget hur jag ska komma tillrätta med det. Jag har skickat meddelande till facebook men inte fått nåt svar.

Nån kunnig eller är jag helt ensam om detta och får helt enkelt stå ut? :confused:

Note: Nej jag kommer inte stå ut :banghead:

Du är inte ensam. Jag har drastiskt dragit ner på tiden på facebook, det är ju helt oanvändbart numera.
 
Det känns som om facebook inte är så opartiskt längre med tanke på vad som hamnar i mitt flöde :down:
Men dom vill väl tjäna pengar som vanligt :yuck:
 
Min facebook verkar ha gått bananas och jag blir bara mer och mer irriterad :mad: Så nu undrar jag om jag är ensam om att ha problem med att hela flödet översvämmas av alla inlägg som mina vänner "gillar" ?
Jag har även upptäckt att grupperna jag är med i och inte följer (medvetet val från min sida) plötsligt ändrar inställningar till att "höjdpunktsinlägg" ska visas och jag får den ena aviseringen efter den andra.
Om jag dessutom skriver i någons inlägg och sen ändrar att jag inte vill ha fler aviseringar från det inlägget så fortsätter det komma ändå :devil:

Jag har kollat på inställningar för nyhetsflöde osv men hittar inget hur jag ska komma tillrätta med det. Jag har skickat meddelande till facebook men inte fått nåt svar.

Nån kunnig eller är jag helt ensam om detta och får helt enkelt stå ut? :confused:

Note: Nej jag kommer inte stå ut :banghead:

Jag har upplevt samma, har fått gå in på en massa grupper för att bocka ur "aviseringar". Jättekonstigt.

Jag är heller inte nöjd med filmer i inläggen, om jag duttar på filmen (surfar på padda) för att sätta i helskärmsläge eller stänga av, då kommer jag till en halvstor ruta som för det första knappt gör nån storleksskillnad, och för det andra alltså inte stänger av filmen, utan först när den kört igång igen i det nya läget kan jag leta en pausknapp. Dessutom listas under en massa andra filmklipp jag kan vara intresserad av. :confused:

Jag blir allmänt galen för att Facebook tror att för att jag tryckt gilla på någons inlägg i går, så får jag se allt den personen gillar i dag. Återigen :confused:

Nå, det jag skulle fråga var: hur/var skickar du meddelanden till Facebook? :)
 
Jag har upplevt samma, har fått gå in på en massa grupper för att bocka ur "aviseringar". Jättekonstigt.

Jag är heller inte nöjd med filmer i inläggen, om jag duttar på filmen (surfar på padda) för att sätta i helskärmsläge eller stänga av, då kommer jag till en halvstor ruta som för det första knappt gör nån storleksskillnad, och för det andra alltså inte stänger av filmen, utan först när den kört igång igen i det nya läget kan jag leta en pausknapp. Dessutom listas under en massa andra filmklipp jag kan vara intresserad av. :confused:

Jag blir allmänt galen för att Facebook tror att för att jag tryckt gilla på någons inlägg i går, så får jag se allt den personen gillar i dag. Återigen :confused:

Nå, det jag skulle fråga var: hur/var skickar du meddelanden till Facebook? :)
Jag går in på pilen längst upp i högra hörnet på sidan och sen längst ner där rullen som kommer när man klickar finns att man kan rapportera ett problem. Hoppas du förstår vad jag menar :)
 
Apropå aviseringar så fick jag i en grupp där jag har aviseringar påslaget för "vänners inlägg" en avisering om att en vän hade gillat ett inlägg... men kom igen.
 
Karln får fortfarande aviseringar om allt hans ex gör trots han "slutat följa", så Facebook verkar allmänt knäppt just nu :cautious:
 
Jag konstaterade precis samma sak som du häromdagen. Jag håller på att bli TOKIG på att behöva se allt skräp, jag är så totalt ointresserad av att se vänners helt okända vänners nya profilbilder, bilder på okända människors barn, farmödrar, osv osv. Det finns mycket riktigt ingen inställning för att slippa detta, vilket är helt galet.

Jag kör just nu samma taktik, döljer, blockerar, anmäler inlägg osv. Hjälper det inte kommer jag sluta använda Facebook helt, det tar så fruktansvärt mycket tid i anspråk att behöva titta på skräp i onödan. Arg!!!
 
Upptäckte en ny irriterande grej med en bandroller där det står Hej xxx(mitt namn) .
Den går inte ta bort :meh: Meningen med är??? *suck*
 
Jag fattar inte vem på facebook som tror att det är av intresse för mig att veta vad andra människor har gillat. Jag hade kunnat köpa det om det rörde sig om gemensamma vänner, men det är ju för mig helt okända människor?!
Jag kan alltid se när min faster loggat in på facebook (händer inte så ofta) eftersom hela mitt facebookflöde fylls med "XX har gillat detta"...
 

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 778
Äldre Håller på att få psykbryt på facebook. Hur gör jag för att se mina vänners inlägg???? Jag gillar väldigt många sidor och är med i...
Svar
6
· Visningar
1 842
Senast: mandalaki
·
Tjatter Deltagarlista cirkus Lenis Mammas quarter4ever Gabby_Ossi Mistimed Snurrfian fio bollen__ Derring-Do hemlig Hedinn Idahoe Ferrari Goda...
28 29 30
Svar
593
· Visningar
19 039
Senast: Hedinn
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
41 750
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp