få vi vara med ????

zazza girl

Trådstartare
vad menas med Inofficiell utställning???

fundera på att ställa ut min hund nu i sommar om inte löpet går igång snart ...

så ha suttit och kollat på endel och då hittat en i grannkommunen och den ska vara Inofficiell står de...

få jag ställa ut min hund där???

Sv: få vi vara med ????

Jag är inte alls bra på utställning, men inofficiell utställning är väl mer som träning typ, eller om man vill prova ställa ut.

Inofficiell utställning är precis som det låter, en inte officiell utställning!
Resultaten registreras ingenstans. Oftast öppen för alla renrasiga, registrerade hundar.

Om jag fattat det rätt så är det mer som en träningstävling där du kan öva med din hund innan du ställer ut den "på riktigt" sas, eller bara för skojskull om man inte är intresserad av att få sitt resultat registrerat.

oki, då är jag med ..

men vad behöver man ha med sig??

reg papper och vacc intyg ??

Ja, stamtavla och vaccination. Utställningskoppel, filt/bur, vattenskål/vatten, något att sitta på för dig. Det är väl typ det.

Inofficiell utställning är som en vanlig utställning men utan att resultaten räknas. Det är som en träning och hundarna bedöms bara i konkurrens, inte kvalitet. Alltså går man in i ringen, bedöms och placeras sedan i den ordning domaren vill ha hundarna. Man kan inte få några cert osv, och domarna är sällan riktiga domare utan oftast vanligt hundfolk som hållt på länge typ.

Jag tycker det är lite trevligt att åka på nån inoffare ibland, nån gång om året så där. Eftersom resultaten inte räknas så är folk avslappnade och glada. :p

Du behöver inte ha något medlemsskap i rasklubb/ SKK/ SBK för att ställa ut på Inofficiella utställningar.

vad menas med Inofficiell utställning???

fundera på att ställa ut min hund nu i sommar om inte löpet går igång snart ...

så ha suttit och kollat på endel och då hittat en i grannkommunen och den ska vara Inofficiell står de...

få jag ställa ut min hund där???

Och du får ställa ut fast hon löper.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 240
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 980
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 219
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 434
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka