Få upp vikt på kanin

Josssefine

Trådstartare
Hur ska jag göra för att få upp vilken på min kanin?
Han är en lejonhuvad kanin som bor ute i stallet.( har alltid gjort det)
Räddade han för ca 1 år sedan, då va han i hemskt skick, långa klor och mager som attans.. men han e svår att få upp hullen på, hur ska man göra?

Ge han mycket mat?
Mycket grönskar, pelets och hö?

Sv: Få upp vikt på kanin

Jag har samma problem med min Lejonhuvad. :(:cool:

har du avmaskat?
det är inte alltid man kan se att kaniner har mask...

I övrigt håller jag med Trissa, solrosfrön har funkat för mig

oki får testa det då:P bara de ine blir feta feta, men ska köpa lite sdant då:p e de nån speciell sort? ja menar det finns ju solroserförer man köper till matlagnng, och så finns det solros fröer som man köper till fåglarna nu när de vinter:P går de att ge det+

Haft din aknin länge? Räddade denna kninen för ca i år sedan, satt då inne i en liten bur med låååånga klor.. knde inte röra sig pga det.. så helt o musklad:p så kom han till mig:P och fick komma ut i stor bur:P

köp gnagarblandning från djuraffärer,det är fettigt. gurka är en ganska "fettig" grönsak, åtminstone mycket mer än vad typ en morot är. se till så att kaninen har friskt vatten och mycket hö! lycka till!!

ja solrosfrön har funkat för mej oxå har dessvärre samma problem fast tvärtom :angel: (inte pga solrosfröna)

tack:P japp hö och vatten har han alltid:P och en massa halm boet:P håller på att fö upp han nu:D

Havre brukar också funka på smala kaniner. Man kan ge de antingen son havre man ger till hästar krossad eller hel kvittar. Eller son havre man själv äte och har i mat/bakning. De är väldigt fett
Annar är olika frön också bra och kaninerna brukar gilla de.

Lånar systers anv namn

Min Löwenkanin var också ganska smal innan, men sedan fick hon ungar och var tillsammans med dem. Hon blev gladare av sällskapet och började äta mer, så ett tips kan vara att skaffa en till kanin.

har två stycken kaniner.. dock en hona och en hane.. hanen har alltid bott ensam..honan med.. men ahr tänkt skaffa en till.. eftersom jag gärnatar lite ungar då och då:P får se hur det blir kanske tll sommaren då det är lite varmare:P

Hittade emd på att jag kundege han havre:P så det fick han idag:p tog pappas:P haha fulkorn:P:P och så får han massa grönsaker, hö och pellets:P
Tänkte jag skulle se om han gick på nötter, tror ni på de?
Typ sötmandel, eller hasselnötter?

Men sen va det något om gurka, e det extra bra att ge han?

Jag har inte testat med nötter personligen, fick min första i år. :P Men gurka brukar de tycka om, broccoli också. Jag tycker absolut att du ska ta ungar och behålla en, det är det underbaraste som kan hända!! :) Har själv behållit två av de tre ungarna, och det är jättehärligt tycker både kaninerna och jag :P

haha jo ja vet:p
har tagit ganska många kullar:P och funderar på att köpa både en ny hona och hane.. och sedan dessutom behålla desa två.. så blir det lite fler varianter:P haha har två sycken hel gråa nu:D ur söta... och de får enbart gråa jätte lurviga bebisar, som är mycket uppskattat av köparna:P Jag tar inte ungar för pengarna, utan jag tar ungar för jag tycker det är så himla mysigt och roligt:D älskar de små krabaterna:D

Japp, men ja menar nötter kan väll inte vara farligt för de:S de va mest de ja va rädd för, japp ska testa broccoli med:P de innehåller ju mycket järn:P:P
Gav han ju även fulkorns havre(tog pappas:P:P) så han hade en riktig gorme`middag idag:P:P haha fast de e han värd:P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 217
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 336
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar