Få kanin rumsren?

gadriel

Trådstartare
Är det någon som har tips på hur man få kaninen rumsren?

Jag har två kattlådor till Doris och hon kissar alltid i lådorna men sen brukar hon välja typ ett eller ett par ställen på mattan som hon bajsar på, inte allt men lite. Jag tar bort det så fort jag ser och lägger i lådan istället.

På dagarna är det inte många som hamnar utanför men på natten blir det alltid några. Vissa dagar är nästan allt i lådan och vissa mycket mer på andra ställen.

Kan hon vara lite i trotsålder eller vad man ska säga så det rättar till sig med tiden eller går det helt enkelt inte att få henne helt rumsren?

Hon är född i maj 2005 så hon är inte ett år än.

Sv: Få kanin rumsren?

Sätt henne i lådan direkt när hon pluttat eller när du ser att hon ska.
Men någon enstaka får man nog räkna med kan komma utanför fastän de egentligen är rumsrena, det bara kommer ändå utav bara farten har jag läst och hört, fast de egentligen vet var den ska vara :D.
Min hane 5 år är rumsren för det mesta, men då och då kommer en plutt ändå, då får han gå in i buren igen en stund så att det inte kommer mer :p .
Alla kaniner som jag haft tidigare har varit likadana. Några jättenoga för det mesta, men ibland kan det hända ändå.
Jo och tvätta stället där hon pluttat på så att det inte luktar toalett där.

Senast ändrad av en moderator:

Godis skrev:
Sätt henne i lådan direkt när hon pluttat eller när du ser att hon ska.
Men någon enstaka får man nog räkna med kan komma utanför fastän de egentligen är rumsrena, det bara kommer ändå utav bara farten har jag läst och hört, fast de egentligen vet var den ska vara :D.
Min hane 5 år är rumsren för det mesta, men då och då kommer en plutt ändå, då får han gå in i buren igen en stund så att det inte kommer mer :p .
Alla kaniner som jag haft tidigare har varit likadana. Några jättenoga för det mesta, men ibland kan det hända ändå.
Jo och tvätta stället där hon pluttat på så att det inte luktar toalett där.

Hon pluttar mest på natten men man kan ju stänga in henne då iof. Inatt har hon varit jätteduktig, inte en enda plutt utanför lådan.:bump:
Jo fast de hon gjort är inte i farten för hon har haft en liten egen samling i prydlig hög på ett elelr två ställen på mattan :crazy: ;)

Vill också veta! Har samma problem, min kanin var helt rumsren 1:a halvåret, sedan började han plutta. Alltid i soffan!!:eek: Inte populärt hos sambon eller ens mig,:crazy: som förlåter det mesta eftersom han är så söööt!:love: Men bara i soffa, och en hel liten hög, så det är inte av bara farten. Finns det nåt lukta illa för kanin-medel?

Då kaniner inte har muskler i tarmarna som vi människor har(vi kan ju hålla inne skiten om vi måste :P ) så blir det oftast så att de lägger pluttar lite överallt om de inte hinner till bajlådan, har de nyss ätit tex så trycker den nya maten ut pluttarna... Lite dåligt förklarat men ni kanske förstår:angel:

Jag är lite skeptisk till att de inte kan hålla sig om de vill. Jag tror inte det stämmer, för min kanin lägger enbart kulor i soffa och br, trots att han är lös och springer omkring här och där. Jag brukar sitta i soffan och passa honom, och då händer det aldrig något i soffan, bara när han är själv i soffan.
Så, jag tror att problemet är att när de bestämmer sig för ett ställe så vill de inte sluta.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
864
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 793
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 406
Senast: Kaching
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar