Få av boots???

Sv: Få av boots???

Jag köpte bakboots till min kille. Att få på dom va inga större problem, MEN, att få av dom:eek:

Är det någon som har någon bra teknik för att få av dom någorlunda smidigt?
Jag trodde ett tag att jag skulle få lov att klippa sönder dom. Sen är min buse inte så där jätte samarbetes villig när det gäller bakbenen. Så man vill att det ska gå hyfsat fort.

Alla tips mottages!

MVH
Russin8

Har använt en storlek större då e dem lite lättare att dra av. ;) Eller använder vanliga framboots även till bak. Oftaste det ju svårare att dra av ett par riktiga bakboots för du har den förhöjda kanten. men prova med vanliga framboots,det hjälpte till min. :laugh:

Har provat dom, men han får skav av kanten, där man spänner, så det var därför jag ville ha hela. Sen behöver han ha vikt bak så jag ville ha viktboots och dom finns bara hela

Finns massor av viktboots i gummi med kardborreknäppning för islandshäst.
230 gram är väl vanligast med finns i andra vikter med.

Finns massor av viktboots i gummi med kardborreknäppning för islandshäst.
230 gram är väl vanligast med finns i andra vikter med.

Har hittat sådana nu. Ska prova dom i morgon. Måste bara göra något åt skarven som blir när man sätter på dom.

MVH Russin8

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 015
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 733
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka