f.d gallopp häst

I

Icebabe_1

skall eventuellt köpa en åtta årig vallack som har gått bana i sitt liv,gjordt det bra.
jag undrar ni som har erfaring av gallopp hästar,hur är dom i psyket?
går det att göra dom till hopp/dressyr eller western?
lär dom snabbt?

underbara hästar som gör allt för dig bara du får över dem på din sida. var försiktig och ta ett steg i taget... :)

jo,jag är ju veldig för att bygga vännskap före annat,när det gälder nya hästar.
skall ring henne ikveld och prata mera med henne,
då jag är osäker på framtiden med hästar.
men känner jag mig rätt kommer jag inte klara av att va utan,och denne gallopp hästen har verkligen brännt sig in i mitt huvve.

vad kul!
jag har en fd galoppör och älskar honom verkligen. i början skrittade vi bara ut i ca 3månader och lärde bara känna varann, gjorde otroligt mycket för att vår fortsatta vänskap skulle fungera! han är bäst! :love: :banana:

Det är världens trevligaste hästar! Jag köpte en hingst som 8-åring från banan och har nu skolat om honom. Han går western, dressyr o hoppning och har varit väldigt lättlärd. Det är ju hästar som varit med om en hel del "stim" i samband med både träningar o tävlingar och de är ju väldigt mycket hanterade från början, vilket är en klar fördel. Han var lite stimmig de första dagarna, men nu är han hur snäll som helst. Min häst är dessutom världens coolaste nybörjarhäst. Släng upp vem som helst o man kan lita på att han tar hand om personen i fråga. Nybörjare har ju inte alltid balansen på sin sida ;) men om han känner att de börjar hamna snett så stannar han. VAD SÖT! Jag blev störtkär i min häst vid första ögonkastet, och jag har inte ångrat det köpet en dag.

Tackar :bow: för alla svar,

vad menar du på din fråga?
vilken häst det är eller vilken ras?
förstog inte helt.

ah,okey
det är en häst i malmö.
säger mer när jag har köpt honom. :D

jag vill inte säga pgr av att det finns folk som vill förstöra för mig,det är derför.
jag kan skriva det sedan när köpet är klart.

Nej, vad nyfiken man blev nu! :p
kan du inte avslöja liite till om denna åttaårige vallacken?
Vet en häst som ska säljas i malmö som stämmer in på den lilla beskrivning du gav.
Kanske är det samma häst? :confused:

:mad: :confused: vilka människor det finns.
synd, för nu blev man ju nyfiken ju!! Har också en del kännedom om vissa fullblod i de trakterna, skulle vara intressant och se om det är någon häst man känner igen.

Har du hittat den på annons här på Bukefalos eller??

Nu vet jag att det är samma häst vi tänker på. Köparen bodde i Västerås, sa ägaren.
Eftersom det fanns knäppa människor som ville förstöra ska jag inte nämna några namn, men jag vill lova att det är en underbar häst. Han är verkligen genomsnäll! Stor, stark men framförallt stolt. han har en utstrålning som få!
Är ledsen över att han lämnar oss här, men han är ju för gammal. Han kommer att få det bra hos dej, det känner jag på mej! Lycka till med honom! Jag önskar både dej och honom all lycka i världen.
Finare häst får man leta efter!
Kan ge honom en extra morot och en puss imorgon från dej ;)

så du vet vem det är?
oj,då måste du pm mig å berätta om honom,då jag inte har sett mer än ett kort på honom och lyssnat på ägaren om honom.han får ett bra hem här,det kan nog dom vänner jag har bekrefta hur noga jag är med att mina djur mår bra,och jag har blivit kär i denne vallacken bara igjennom att lyssna på ägaren.

jag hari nte lenger kontakt med odm som vill förstöra för mig,hari nte haftr det sedan lite över halvåret tilbax efter dom förstörde totalt för mig och min kompis,när det gäller stall,arbete på en butik,andra vänner och mera till.dette är människor som inte tål å se andras lycka.

men det är nu glömt och gömt,vi har ju ett nytt stall,en stall der folk aksepterer en som man är,och hästar går före allt annat,att hästarna skall må bra,
du som vet vilken häst jag skall köpa kan ju gå in på www.myrby.nu det är här han skall stå.
pm mig gärna å berätta mer om min lilla drömprins som jag skall köpa.

Sv: f.d gallopp häst

Vet inte hur många 8åriga valacker som finns ”på Jägersro”, men är det den jag tror så är han rååfin att ha att göra med, där av att han blivit kvar, lite av en familje medläm har jag förstått. Red honom första gången som unghäst, kan till och med ha några bilder på honom som två åring någon stans. Red honom kontinuerligt 2001 och då blev det också i några lopp.

Lycka till!

Sv: f.d gallopp häst

har du inget användarnamn Icebabe_1 ? så man kan pma dig?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 469
Senast: miumiu
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar