Extern hårddisk

aiquen

Trådstartare
Är det någon här som kan tipsa om en bra extern hårddisk som man kan ha som backup? De enda kraven jag har är att den ska kunna anslutas till datorn via USB-kabel och ha ett minne på säg ~250 GB.

Alla tips tas tacksamt emot. :)

Sv: Extern hårddisk

Vi köpte en sån här att ha hemma:

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=880114&node=477

Detta är eg en utgående modell, men den fick i någon test i höstas bättre betyg än efterföljaren. Är kanon-nöjd med vår. Ganska tyst, stabil, tålig och utan fläktar eller annat skrammel. Enda nackdelen är i så fall stömkontakten som kanske kunde vara av en tåligare typ. Men det är inget problem om man är normalt aktsam om grejerna.

Har även köpt en sådan här:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099856

Detta för att kunna ha en smidig sak med sig i ryggsäcken. Fungerar också jättebra. Väldigt smidigt format!!!

jag har en äldre variant av "lacie design by f.a. porche"
finns fortfarande ett par av de gamla att få tag i, de är MTK snyggare än de nya, bara därför jag har den gamla :P den funkar jätte bra för mig och har egen på och av knapp och är snygg och finns i många olika storlekar.
hittar du en "äldre" modell så är det nog rätt billiga oxå, då det antagligen är utgående.

"gamla" 250gb 995kr i butik i uppsala
tn_porche.gif

"nya" 250gb 1200kr i samma butik
tn_hd_brick_desktop_blue-red.jpg

självklart är dem billigare i webbbutiker.

smaken är som baken, glöm inte det! /Ne0

Jag köpte en 300 GB från Kjell%Co. häromdagen. Fungerar alldeles utmärkt. 1200 kr.

Tack för alla svar!

Min lillebror har en sådan där röd legobit som i NeOs inlägg och enligt honom är den bra, men tyvärr är den så ful att jag aldrig skulle komma på tanken att köpa en själv. :p

Däremot har jag hittat en annan som jag tycker verkar både bra och snygg:

Western Digital My Book Essential 320GB External USB2.0
tn_WDG1U160.jpg

Jag har inga större krav egentligen, jag vill bara ha ett säkert ställe att förvara mina bilder, dokument o.s.v. på.

just vad jag menade dem är bra MEN fula, därför köper du den äldre snygga, samma sak annan design bara ;)

Heh, okej. Nu har jag dock gått och kärat ner mig i My Booken så det blir nog en sådan. Det enda jag funderar över är om jag ska beställa en USB 2.0 eller en USB 2.0/Firewire? USB:n är ju billigast, men firewire är det bästa enligt lillebror. Jag undrar dock om jag verkligen är i behov av "det bästa" eftersom jag som sagt bara är en vanlig Svensson och därmed inte har så höga krav. Vad tror ni? Vad är skillnaden?

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: lytesout95
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 545
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp