Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

Kl

Tycker det är svårt att ta exteriörbilder men här har vi gjort ett försök. En hel del vinterpäls men någon kanske kan kommentera?

63634_1232913291.jpg

96489_1232913204.jpg

Det verkar som om bilderna inte ville fungera så vi försöker igen.

Stjarna.jpg

Stjarnahuvud.jpg

Hoppas detta funkar bättre.
Kommentera gärna nu.

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Jag tycker också det är oftantligt svårt att ta exteriörbilder, men vad tror ni om denna tjej?
(snett o vint o backar hit o dit... )

SDC10775.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Med andra ord kommer han att bli hur snygg som helst till sommaren när han fått musklerna på rätt ställen då, inte avundsjuk alls...;)

Jag tycker alltid att det är lite svårare att bedömma exteriör på skäckar då man ofta blir lurad av teckningen.
För det första tycker jag att hon är snygg!
Håller inte alls med Gullan86 att hon har djup bål, det tycker jag inte att hon har speciellt mycket. Väldigt fint framparti och bra bogar, ngt lång i ryggen, lite korta framben och lite långa bakben.

du skrev det själv nu; korta framben därav tycker jag hästen ser ut att ha en djup bål om du tittar på manken och så ner till precis innan frambenen börjar så ser du att hon är djup.
men jag kanske använde fel ord för bålen kan man ju säga är bakom maken och ner bakom frambenen alltså runt "bröstet" där är hon inte djup.
hoppas du förstod lite mer hur jag menade då även om jag kanske använde fel ord.

På bedömningen tyckte domarna att Snudda hade en djup bål, så du får en bild på vad som tydligen är en djup bål (fråga inte mig bara, för jag har aldrig fått det riktigt förklarat för mig, så jag har ingen större koll på det där :D )

21259723.jpg

/Anna

Med andra ord kommer han att bli hur snygg som helst till sommaren när han fått musklerna på rätt ställen då, inte avundsjuk alls...;)

Med den pappan han har kan han ju inte bli annat än snygg :angel:
Erro har däremot ärvt det bästa av båda mamma och pappa, både exteriört och gångartsmässigt. Snacka om fullpott :love:

Ingen som vill kommentera min Stjarna?

Svårt att se med pälsen men hon är överbyggd och jag tycker att det ser ut som om hon har ganska kort rygg.

Men jag är ganska dålig på sånt här, kanske någon med mer koll vill kommentera?

Jag är inte precis bäst på att se saker, men tycker han har väldigt kort rygg?

Jag tycker att det är en fin häst! Runda fina former, bra hals, fast kanske lite kort..Fast vilken isisi har inte lite kort hals? Snygg modell helt enkelt!

Jag är ute efter en unghäst. Har tänkt mig en 3 åring. Nu är det så att jag är jätte dålig på hur en bra exteriör ska se ut. Vill ha den till tävling och gärna en femgångare.

Får man lägga ut annonser här för att be om råd eller inte?

Säger blup poängen något om hur bra gångarter den kan få eller är det föräldrarna man ska titta på?

mvh maria

Tycker han ser jättetrevlig ut.
Vad har han för stam e. & u.
Hur gammal ?

Lite halvnya kort på Jorunn borun=)

25669811.jpg
[/url][/IMG]

Tycker hon har maffat på sig lite om halsen som inan var rätt tanig eller inbillar jag mig??

Alldeles för dålig bild för att säga nåt, särskilt om man inte sett hästen mkt innan så är det inte lätt o säga om halsen blivit grövre..
Kul att få se hela hästens tecken i panna, tror knappt jag gjort det innan!
*viskar*-ligger inte sadeln långt fram?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 058
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 329
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka