Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

Kul att höra! Tack så mycket! Det är ett sto efter Emil frá Vestri-Leirárgörðum. 6år.
Hon står galet för vi lasttränade för första gången. Hon var inte alls sugen att gå in :P

pic29775107]
29775107.jpg
[/url]

Vad tycker ni om min lilla tjockis då?

Väldigt osmickrande bild att bedöma ifrån. Ställ hästen med huvudet i normal position på ett jämnt underlag.

Skulle dock kunna säga redan nu att hästen är i överhull och behöver mer muskler, har övervinklade haser och lång, sluttande rygg. Hästen ser också ut att vara kortbent och är av den grövre, äldre modellen. Söt som tusan dock med den färgen och all man! Är hon gammal?

Hon är 11 år gammal. Och ja, jag vet, kortet är inte så lätt
att se hur hon ser ut. Har dock inget annat för tillfälligt.

Sote: Jag kopiera länken från pixbox och klistar in den
här på buke. Försök!

Lycka till!

Okej. För med dåligt kort kan man ju se totalt fel än när hästen står plant osv...Men hon ser ut att vara stabil och lite tung i kroppen med sin långa kropp och korta ben.

Vad är det för stam på den?

Stam menade jag på en annan häst, men det var intressant att se på din också! Detta kortet var otroligt mycket mer smickrande för hästen :) Här ser hon riktigt fin ut jämförande med andra kortet. Hon ser fortfarande ganska kortbent och "rygg-lång" ut, men hon ser mer lätt ut i kroppen här.

Känns som en femgångare med medelgångarter och mycket tölt?

Och vad VIT du lyckas hålla henne, fint :D

På vilken av dem?
Båda är undan mitt femgångssto Perla frá Bakka e Baldur fra Bakka

Den äldre är efter Kjarni frá Kalfsstödum
den yngre är efter Isar frá Keldudal

Kjarnisonen, som är den enda av dem som är inriden, är fantastiskt lovande!
Så det ska bli kul att se med den yngre brodern, som ser väldigt fin ut i hagen.

:)

jaha, jag ber om ursäkt, jag såg bara den äldre brodern då. Men jag måste säga att båda intresserade mig mycket, ser ut som spännande hästar! Den yngre kommer nog att växa på sig, för jag antar att han är ung? I nuläget såg han mest ofärdig och lite klen ut, men han ser propotionerlig och fin ut iallafalL!
Och den äldre var riktigt snygg, men med vad jag trodde var en "orri-nacke" med djup bål och rejäl, lågt ansatt hals ;)

Nu kanske det här råkar vara lite off-topic, men jag kan ju bjuda på ridbilder på den äldre killen, när han var riden någon månad, knappt 4 år:

img_1151_36649025.jpg

img_1244_36649802.jpg

img_1238_36649695.jpg

Han är toppen att rida, frammåt, lyhörd och har oförskämt lätt för sig. Och han är bara 4 år, blir 5 nästa år. :)

29823988.jpg

Vet inte om detta funkar, men om jag får till bilden, kan kanske någon säga något!!

Senast ändrad:

Nu kanske det här råkar vara lite off-topic, men jag kan ju bjuda på ridbilder på den äldre killen, när han var riden någon månad, knappt 4 år:

img_1151_36649025.jpg

img_1244_36649802.jpg

img_1238_36649695.jpg

Han är toppen att rida, frammåt, lyhörd och har oförskämt lätt för sig. Och han är bara 4 år, blir 5 nästa år. :)

Stam på snyggingen
!:)

Lägger ut några bilder på min Blesa, dock inga helkroppsbilder. Undrar mest om hull och muskler, har ganska bra koll själv men alltid bra med objektiva synpunkter! :)

Framifrån

Tacksam för alla kommentarer! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 054
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 323
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka