Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken trevlig häst! Gillar typen. Eventuellt att hon står och trycker ihop nacken lite, eller så lurar manen att den ser grov ut, men annars så ser hon fin ut. Finmejslat huvud, högställd nacke med ok ansättning och bra bogar. Fin, kort, rygg och ett starkt kors med bra vinkel. Fina, meddellånga ben med bra benställning.
Lite svårt att se detaljer när hästarna har lite nallebjörns-päls kvar och det dessutom var så mycket skuggor på bilden. Men i allmänhet tycker jag mycket om de fina, kvadratiska, men ändå kompakta hästarna!
Vad menas med "ansättning"? Och hur vill man att bogarna ska se ut?
Vet att folk kommenterar i stil med "liggande" och "stupande"?
Boken "Hästens exteriör -Prestation och hållbarhet" av Lars-Erik Magnusson är bra att bläddra i för att se exempel på olika sorters kroppsbyggnad och lära sig vad de olika begreppen betyder.
Jag är ingen expert, men jag tycker hon har riktigt fint huvud! Något kort och lågt ansatt hals kanske och det är något med hennes rygglinje jag inte kan sätta fingret på... Är hon 4- eller 5-gångare?
Hon är en riktig 4-gångare med mycket trav. Håller med om att halsen är lite kort och speciellt märks det när man rider då hon "krullar ihop sig".
Ja, precis.Silver-Askuravkomma?