Sv: Exteriör på islandshäst, version ?
Nej du har rätt, han gör det.
Han har ju sina hovar under rehab i nuläget, dom är inte i en helt bra vinkel än, sånt tar ju tid.
På dom här bilderna ovan är han som värst, det är ocså dom 'tidigaste' innan hovarna var rörda.
Jag misstänker att han fått spänningar eftersom vinkeln blir så fel, men trots detta så tar han ut steget jättebra i skritt, avslappnat och långt etc. nu så tror det blivit mycekt bättre.
I morgon ska han besiktigas, och om han går igenom (har jättepetig vet.) så komemr ha få rejäl genomkoll och eventuell behandling av diverse folk, massörer etc. som jag brukar anlita.
Såhär var hovarna på bilden du citerade, i somras.
Så vi får väl se vad vet, säger i morgon (lite nervös!) men om han var jättespänd nu så tycker jag det borde märkas speciellt i skritten, den borde ju vara spänd då tänker jag?!
Han har det lilla jag jobbat med honom tvärt om, väldigt lätt för att samla sig, men i brist på muskler så kan man ju inte kräva mycket.
Men visst, han är lite övervinklad i haserna tror jag, kanske...vi får väl se när hovarna etc. är fixade men jag misstänker det.
Fast det behöver ju itne vara ett problem eftersom han verkar fungera bra när han jobbar ändå.
Han har dock blivit mer och mer bättre i benställningen baktill, om man jämför med citat bilden ovan, och den här
så ser man att han slappnat av lite (visserligen står han i lera, men den dåliga lite senda bilden nedan visar också en liten förbättring)
Men spänningar lär han ju ha, definitivt.
Kul att du kommentrade
Det är just det jag varit lite orolig för också...men han är ju inte tänkt osm nån tävlingshäst eller så, bara mys och dressyr om han håller.