Exet vill inte ha hundar med sonen

Ishtar

Trådstartare
Ska äntligen flytta ihop med pojkvännen och vi är jätteglada. Han har sin 4-årige son varannan vecka och nu kommer exet med ultimatum att sonen inte ska bo med några hundar. Ingen anledning, det bara var så. *suck* Har två jättesnälla whippets, det är väl BRA för barn att växa upp med djur, eller??? :confused:

Pepp hitåt!!! :cry:
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Å whippets! Jag som går i whippet-valp-tankar :love:


Och vad jag tror (ska inte säga säkert) så finns det studier på att barn som växer upp med djur mår bättre.
Dom får även lära sig ansvar.
Dessutom om man vänjer sig med djur "från början" så är det väl inte lika stor risk att man får allergi mot just pälsdjur då senare i livet.

Men som sagt... jag säger inget säkert men det låter rimligt och jag hör hört detta någonstans för längesen, inget jag själv gripit ur luften
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Jag vet inte om jag förstår. Är det pojkvännens ex och mamman till barnen som säger att barnen inte skall bo ihop med hundar?
Barn mår bara bra av att växa upp med djur så vid de inte är allergiska.
Be om en förklaring.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Precis så är det (ser nu att det ser luddigt ut -vems ex menar hon?).

Jag har inte pratat med henne själv om detta, pojkvännen försökte få en förklaring med fick inte. "Det bara är så", hon vill förmodligen bara känna att hon har inflytande och kan bestämma saker som rör hennes son. Men detta blir väldigt konstigt för mig, måste lösa detta så hon lugnar ned sig lite.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Om det är så att du måste göra dig av med dina hundar pga av det så tycker jag att det är rent ut sagt skit..Det hade jag aldrig gått med på.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Det låter som hon inte vill att hennes ex skall flytta ihop med dig, hon tar hundarna som ursäkt. Stå på dig. Låt inte den kvinnan diktera hur du skall leva ditt liv. Om barnen inte är allergiska så har hon inget argument som är sunt i mina ögon.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Tack. :)
Han har inte träffar hundarna så jättemycket, en lång kväll umgicks han med alla tre (då jag hade tre st) och det gick hur bra som helst. Han är alllergisk mot vissa katter tror de, jag håller tummarna helt enkelt. Han kan ju utveckla allergi precis som alla andra barn och vuxna men jag hoppas det ska gå vägen detta. Det skulle ju helt klart underlätta om hon kunde sluta sätta käppar i hjulet bara.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

En fråga:

Om pojken skulle utveckla allergi, hade du gjort dig av med hundarna då? Annars förstår jag pojkens mamma, ett barn fäster sig vid personer i sin närhet, och din pojkvän kommer välja sin son framför dig. Det kan bli jobbigt för pojkan att hantera en seperation till, och det är onödigt at bädda för en, även om det givetviskan ta slut på andra grunder.

Så, väljer du hundarna framför pojken eller tvärtom?
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Nej, det är inget alternativ.

Saken är den att det har hon inget med o göra vad pappan gör när han har barnen. Han har också vårdnaden över barnet så det ska inte vara några problem. Strular hon anmäl det till sociala myndigheterna så löser dom det åt er.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Jag håller med PIRU. Vad hade hänt om ni aldrig flyttat ihop men din pojkvän hade skaffat en hund till sej själv? Hade mamman vägrat att låta pojken vara hos sin pappa då??

Stå på dej och säg till pojkvännen att man tar problemen när de kommer. Blir pojken allergisk så tar ni det då!!
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Så de tror att han är allergisk mot vissa katter??? Oftast är man väl allergisk mot katt eller inte? Varför i hela världen har de inte kollat upp honom på någon barnklinik?? Säg åt pojkvännen att ringa och beställa tid för allergiutredning så får ni svart på vitt.
Om det nu verkligen är så att han visat allergi tidigare tycker jag det är väldigt dumt att flytta ihop innan ni kollat upp honom. Om de har gemensam vårdnad (borde de ha om han bo fifty/fifty) så kan exet inte bestämma över pojkvännen vad han får och inte får göra med pojken.
Ska ni leva ihop så får du ju tyvärr mamman med på köpet och det är bättre att visa lite "good will" än att tjafsa med henne.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Saken är den att det har hon inget med o göra vad pappan gör när han har barnen. Han har också vårdnaden över barnet så det ska inte vara några problem. Strular hon anmäl det till sociala myndigheterna så löser dom det åt er.

Håller med dig!
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Kan det vara som så att mamman använde detta som argument för sin svartsjuka?
hur ska du göra?
Dom till viljes med att ta bort dina hundar??
Mina barn har fem stycken är alla uppväxta med djur o mina barn är djurfanatiker hela bunten även lillan som blir 2 år. De lär sej respekt o kan också få en bästa vän i form av ett djur. De lär sej ansvar o jag kan bara ge fördelar med att barn växer upp med djur!
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Saken är den att det har hon inget med o göra vad pappan gör när han har barnen. Han har också vårdnaden över barnet så det ska inte vara några problem. Strular hon anmäl det till sociala myndigheterna så löser dom det åt er.

Håller medd Piru här!Kräv samarbetssamtal på socialen så löser dom problemet o kräv en allergi utredning. Man låter ju inte sitt barn vara "lite allergiskt tror man" utan det kollar man upp. Har dom delad vårdnad kan hon inte lägga sej i ert hem.
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Min bror är allergisk mot katter och inte mot hundar så det är inget direkt argument. Dock kan det ju som sagt vara slugt att göra ett test så ni vet att han inte reagerar mot hund också..
Gör han inte det kan ju exet glömma hundkravet..
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Ska du behöva ta någon annan unge 2 v i månaden så ska du GIVETVIS få ha dina hundar kvar i ditt hem.

Sätt ner foten o visa vem som bestämmer, ingen hund = INGEN UNGE HELLER.:idea:
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Ska du behöva ta någon annan unge 2 v i månaden så ska du GIVETVIS få ha dina hundar kvar i ditt hem.

Sätt ner foten o visa vem som bestämmer, ingen hund = INGEN UNGE HELLER.:idea:

Fast pappan kanske vill umgås med sitt barn:crazy: :crazy: Det är ju inte så att hon blir påtvingad ett barn, mamman vill ju hålla barnet borta genom att skylla på hundarna...:cool:

//E
 
Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen

Du ska absolut inte lyssna på exet, hon har absolut ingen rätt att kräva att t.ex. hundarna eller du ska bort eller att pojken ska vara hos mamman om inte hundarna försvinner.. (För det låter lite som att det är det hon anser)
Min pojkvän har varit i liknande situation med sitt ex. Hon satt hos soc o sa att pojken hade astma för att det fanns katt o hund hos pappan (vilka hon skaffade innan hon drog) o krävde att de skulle avlivas om pojken skulle bo där.
Han gick raka vägen till läkare o fick papper på att pojken inte hade astma pga djuren. Hade det varit allergi hade det märkts. Hon fick tji i rätten sedan.
Ska din killes ex ha något att komma med får hon ha bra med bevis. Krånglar hon mer ska ni gå vidare med detta för hon kan lika bra hålla stenhårt på det o hindra umgänget för din kille.
Och då blir det tufft.

Kram på dig o lycka till, Det är ett he-sike när exen håller på som det gör....... :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 665
Övr. Katt Min hund har fått flyga iväg till Nangijala och jag dör mentalt av avsaknaden av pälsdjur här hemma :cry: Blir ingen ny hund av olika...
2
Svar
36
· Visningar
4 600
Senast: Lii
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 399
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp