ex som ballat ur ?

kossankaj

Trådstartare
Jag har ett ex. Som jag försökt vara vän med i flera år nu. Har aldrig haft något återfall från min sida. Har varit tydlig med att vi bara är vänner. Igår hade vi lite fest hos mig. Sedan skulle den nuvarande jag träffar nu komma på natten , så jag ber exet som hängt sig kvar då att gå. Och han går. Hem tror jag. När jag öppnar dörren en halvtimme senare och släpper in den nuvarande. Dröjer det 3 sekunder så knackar det på rutan och exet står där med arg min. Jag öppnar frågande varför han är kvar. Och får en utskällning att jag är falsk osv . Men är det en skyldighet att berätta för ex att man träffar en annan ? Är det fel att säga att jag ska sova istället ? Jag kände inte för att säga till honom du får gå hem nu för en annan kille kommer snart . Utan sa att jag skulle sova. Till saken hör också att exet bjudit mig på en resa nästa vecka och jag bad om eget rum ..men han bokade bara ett. Vilken får mig att känna att han bara försöker köpa tillbaka mig. Hoppas ni kan läsa texten. Gick inte att styckeindela på denna telefonen :)

Fast att åka på resa med sitt ex behöver väl inte vara så konstigt i sig. Jag hade också tyckt det var lite märkligt att åka på resa med sitt ex, tills mitt senaste ex blev ett ex. Jag skulle absolut kunna dra iväg på en resa med honom! Han är en fantastisk kompis, så varför inte.

Men vi är å andra sidan helt överens från båda håll om att det är slut, det är väl det som är skillnaden.

...och släpper in den nuvarande.

För att han bjöd mig som vän för jag fyller år. Och jag har inget förhållande nu.

Nu får du bestämma dig. Har du eller har du inte någon nuvarande?

Det schysta och ärliga vore väl att meddela exet att du har en nuvarande. Och säga att du förstår om han inte är jättesugen på att ni ska åka iväg tillsammans.

Härligt !! Jag önskar att mitt ex hade sett mig som en vän med. Han är en underbar kompis. Och jag har trott på honom när han sagt att vi bara är vänner. Men efter igår litar jag inte på det längre.

Jag har inget förhållande pojkvän. Jag träffar en ibland bara . Nuvarande var fel ord. En jag träffar då och då helt enkelt som bor i en annan stad. Han fick sova här igår helt enkelt: p

Det låter inte som om du varit tydlig nog. Vore jag du så skulle jag nog satt mig ned och pratat klarspråk med exet och eventuellt även brutit kontakten under en period. Det låter inte som om hen klarar av att vara vänner just nu.

Önskan om att vara vänner är jättefin men det är inte alltid som det fungerar. Jag har ett ex där det fungerar hur bra som helst att vara vänner och ett ex där vi nog båda skulle må bättre av att bryta helt. Det går inte alltid att vara rationell när det kommer till känslor.

Jag har inget förhållande pojkvän. Jag träffar en ibland bara . Nuvarande var fel ord. En jag träffar då och då helt enkelt som bor i en annan stad. Han fick sova här igår helt enkelt: p

Då tycker jag helt uppriktigt att det hade varit läge att meddela exet att du träffar någon annan. Hur allvarligt eller på vilka premisser behöver ju inte vara på agendan, men varför har du INTE berättat det?

Aramita. Du har rätt. Jag ska prata med honom igen om detta och för hans skull tycker jag vi ska ta en paus. Jag vet hur det är att vara i hans situation. Han har sagt att det är så okej med att vara vänner. Men efter igår Tror jag inte han klarar det alls.

För jag helt enkelt inte tycker folk har med att göra vem jag träffar. Jag berättar inte för andra vänner Heller vilka jag träffar hela tiden. Är därför jag valt att vara singel och slippa rapportera allt som händer hela tiden. Sen kände jag också igår att det kändes elakt att säga gå för jag ska träffa en annan nu. Så jag sa att jag skulle sova istället. Fult att ljuga med. Men just då kändes det bättre. Hade sagt såtill andra kompisar med. Vill inte skylta med sånt så att säga :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV