Jag har ett ex. Som jag försökt vara vän med i flera år nu. Har aldrig haft något återfall från min sida. Har varit tydlig med att vi bara är vänner. Igår hade vi lite fest hos mig. Sedan skulle den nuvarande jag träffar nu komma på natten , så jag ber exet som hängt sig kvar då att gå. Och han går. Hem tror jag. När jag öppnar dörren en halvtimme senare och släpper in den nuvarande. Dröjer det 3 sekunder så knackar det på rutan och exet står där med arg min. Jag öppnar frågande varför han är kvar. Och får en utskällning att jag är falsk osv . Men är det en skyldighet att berätta för ex att man träffar en annan ? Är det fel att säga att jag ska sova istället ? Jag kände inte för att säga till honom du får gå hem nu för en annan kille kommer snart . Utan sa att jag skulle sova. Till saken hör också att exet bjudit mig på en resa nästa vecka och jag bad om eget rum ..men han bokade bara ett. Vilken får mig att känna att han bara försöker köpa tillbaka mig. Hoppas ni kan läsa texten. Gick inte att styckeindela på denna telefonen