Tjeckien är lite för skränigt, 2 poäng.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av samma anledning som Sverige och Israel - de aktuella TV-bolagen är medlemmar i EBU. Marocko har också tävlat nån gång, på 80-talet tror jag.men ... inte för att vara sån men varför är australien med i EUROvision?
Men va? Menar du allvar? Du tror att Ryssland av politiska skäl kom trea?Jag gillade Rysslands låt. Hade ESC inte varit ett politiskt jippo så hade Ryssland säkert vunnit.
Det här året var det sista för min del. Kommer inte följa ESC mer för att nu har jag fått nog av all politik som styr tävlingen.
Nja, Australien är väl inte medlem, utan hör till vad EBU kallar associates, tillsammans med rätt många andra länder.Av samma anledning som Sverige och Israel - de aktuella TV-bolagen är medlemmar i EBU. Marocko har också tävlat nån gång, på 80-talet tror jag.
@LadyCovergirl Kollar du nu eller?
Jaha, jag trodde de var medlemmar men där ser man. Men måste bara påpeka att det är inte länderna i sig som är medlemmar/associates utan tv- och radiobolagen.Nja, Australien är väl inte medlem, utan hör till vad EBU kallar associates, tillsammans med rätt många andra länder.
ESC är av tradition stort i Australien, därför fick de vara med när tävlingen firade 60-årsjubileum förra året. Och nu verkar de vara där för att stanna.