Kanske plocka bort att de ringer upp folk från landet och låter programledarna dela ut dessa poäng.
Fast kalkonfaktorn på det gör det nästan lika sevärt som Lynda Woodruff. (Hon var för övrigt galet rolig igår).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske plocka bort att de ringer upp folk från landet och låter programledarna dela ut dessa poäng.
Ver inte. Men en snabbanalys visar väl bl a hur viktigt det visuella är i numret. Ryssland åkte upp som etta i telefonrösterna, tittarna var mer tagna av hans ursnygga nummer än musikexperterna som lyssnade på själva låten.Någon som vet var man kan hitta individuella siffror från ländernas telefonröstning? Det kanske inte är officiellt än? Hoppas verkligen att det blir det isf - jag vill analysera!
Ver inte. Men en snabbanalys visar väl bl a hur viktigt det visuella är i numret. Ryssland åkte upp som etta i telefonrösterna, tittarna var mer tagna av hans ursnygga nummer än musikexperterna som lyssnade på själva låten.
Håller med dig om att låten är i högsta grad politisk. Men jag är inte lika säker på att den inte vunnit ändå. Stor dramatik och känslor drar alltid många öströster.Så är det säkert, men jag skulle även vilja se hur ffa östländerna röstade eftersom flera av jurygrupperna totaldissade Ryssland (t.ex. Georgien). Samt vilka länders befolkningar som röstade på Ukraina, eftersom den låten verkligen är superpolitisk. Den hade absolut inte vunnit om inte situationen i Europa är som den är; det är jag helt övertygad om.
Jag tycker att Lazarev såg ut som en maskin, en uppdragen docka. Ryssland hade helt uppenbart satsat enorma pengar på sitt nummer och trimmat sin artist därefter. Så jag tycker också det var bra att han inte vann.Jag somnade under röstningen, trots försöken att slimma den. Hängde med så länge att det såg ut som att Australien skulle dra ifrån och vinna ganska enkelt, så blev glatt överraskad (om än lite förvirrad) av att plötsligt vakna till att Ukraina hade vunnit. Inte så att jag tycker att Australien var dålig, den blir säkert och välförtjänt den största radiohiten, men jag langade in mina röster på Ukraina + en på Bulgarien.
Skönt att inte Ryssland vann, alldeles bortsett från politiska dimensioner så kändes den (även i dessa sammanhang) överdrivet ytlig och krystat "nu-ska-vi-jäklar-vinna-ESC"-fabricerad till skillnad från Jamalas innerlighet och äkta känsla.
Det verkade vara en mjukduk så alla trappsteg o sånt är inuti den.
HUH, såg det ut såhär? men hur..? gah, jag vill veta hur han gjorde!
Håller med dig om att låten är i högsta grad politisk. Men jag är inte lika säker på att den inte vunnit ändå. Stor dramatik och känslor drar alltid många öströster.
Och Ryssland vann ju televotingen. Så om röstningen var helt politisk skulle isåfall de flesta stödja Ryssland när det gäller Ukraina.
HahaJag somnade under röstningen, trots försöken att slimma den. Hängde med så länge att det såg ut som att Australien skulle dra ifrån och vinna ganska enkelt, så blev glatt överraskad (om än lite förvirrad) av att plötsligt vakna till att Ukraina hade vunnit. Inte så att jag tycker att Australien var dålig, den blir säkert och välförtjänt den största radiohiten, men jag langade in mina röster på Ukraina + en på Bulgarien.
Skönt att inte Ryssland vann, alldeles bortsett från politiska dimensioner så kändes den (även i dessa sammanhang) överdrivet ytlig och krystat "nu-ska-vi-jäklar-vinna-ESC"-fabricerad till skillnad från Jamalas innerlighet och äkta känsla.
Ja, jag säger alltså inte emot dig om hur intressant det är, självklart är det det. Men Ryssland drog alltså de flesta telefonrösterna.Ja det är naturligtvis ytterst spekulativt huruvida låten hade vunnit om inte om hade varit. Hon som artist och sångerska var verkligen helt outstanding så jag betvivlar inte att den hade dragit mycket röster oavsett - men som sagt, jag tror att den politiska situationen var avgörande. Åtminstone från jurygruppernas sida, därför vill jag jättegärna se fördelningen av folkets röster.
det här är vår legacy:
Alltså jag fattade inte ens att Ukrainas låt var politisk. Den var så jävla snarktråkig att jag inte ens orkade lyssna när hon sjöng den.