EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

Hur sjutton ska Ukraina klara det här, de kommer gå i konkurs! Vet att det var ett antal SVT chefer som satt och kallsvettades att Frans skulle vinna. Det hade blivit brasilianska tv novell och vi i femman med tittarinsända mitt i naturen typ resten av året. Roligaste delen av ESC är engelska tidningslivebloggar. Satt och simultanläste Guardian och Telegraph :laugh:
I alla fall kan inte Ryssland invadera Ukraina nästa år mycket dålig PR. Måste erkänna att det här var den mest roande ESC jag sett på många år.
Jag bara önska att Storbritannien vann någon gång
jag undrar hur många röster var den politiska situation.

Men alltså, du kan läsa om låtens innebörd på vilken tidning som helst. Den handlar om Stalins deportering av Krimtatarer 1944, artistens gammelfarmor var en av dem. Ryssland har reagerat starkt och anser att den också är en protest mot deras annektering av Krim idag men EBU släppte ändå igenom låten.
Jag hade inte läst om den förut då jag egentligen inte är så intresserad av eurovision och som du kanske ser så läste jag sedan om vad låten handlade om :)

Fast lite konstigt är det att de alltid har liksom hamnat på gränsen.
Men det är nog fel av mig att använda ordet "alltid", uppenbarligen är det inte så. Det känns nog mest som det.
Om de var politiskt bojkottade skulle de väl hamna i botten istället för etta, tvåa och trea?

Blev lite paff när Ukraina så snabbt hamnade så högt upp i resultatlistan då den låten gick helt obemärkt förbi för mig, kunde inte minnas något alls av framträdandet. När den vann så tänkte jag att nu ska jag minsann lyssna på texten men lyckades höra kanske 5-6 ord på engelska, resten kunde jag antingen inte tyda pga. språket eller att hon sjöng så otydligt/med brytning. Så tyvärr fick jag inget sammanhang och då sa låten inte mig något. Måste nog googla texten vid tillfälle....
Av de bidrag/länder som hamnade i toppen höll jag på Australien men ibland blir det inte som man vill ;)

tumblr_o76xy5Bl3G1qhqenwo1_1280.jpg

:rofl::p

Frans var inte min favorit i mellon. Jag gillade Constellation Prize bäst där . Han kan antingen bli hiss eller diss, eller mittemellan ( sedär en helgardering:angel: ) dock så tror jag att han kan ha den låten som faktiskt blir en hit efter det hela . Jag tror inte heller att det gjorde ont att Justin Timberlake uppmärksammade honom igår ;)

påminner om det fetade här- han rusade tydligen på itunes och blev den mest nedladdade låten i hela världen efter sitt framträdande...... -I rest my case:p
tillägg: källa : http://www.expressen.se/noje/eurovision/frans-succe--etta-i-varlden-pa-itunes/

Jaha känns nästan lite snopet att Ukraina van. Låten gillade jag inte särskilt mycket, men gillade sångerskans inlevelse.

Jag gillade Australien och för mig var dom eller Frankrike den självklara vinnarna,

Hade tippat Frans i topp 5 så väldigt nöjd med hanns resultat. Tror att han hade kunnat få fler röster, om han hade skalat av numret ännu mer. Blev för mycket lampor och scen tycker jag. Skulle bara ha varit orden och inget mer. Detta för att stå ut ännu mer.

Men den mest positiva överraskningen måste ändå vara Polen. Jag gillade låten men trodde aldrig den skulle få så många röster från folket.

Jag gillade nya röstningen, blev absolut mer spännande, men att lyssna på 42 jurygrupper är för långdraget. Tycker de borde komma på något för att korta ner denna tiden. Kanske plocka bort att de ringer upp folk från landet och låter programledarna dela ut dessa poäng.

Jag gillade nya röstningen, blev absolut mer spännande, men att lyssna på 42 jurygrupper är för långdraget. Tycker de borde komma på något för att korta ner denna tiden. Kanske plocka bort att de ringer upp folk från landet och låter programledarna dela ut dessa poäng.

Själv satt jag bara o konstaterade att röstningen gick fort...minns hur det var när siffrorna skulle rabblas en o en...o det tog tiiiiid. :D

Någon som vet var man kan hitta individuella siffror från ländernas telefonröstning? Det kanske inte är officiellt än? Hoppas verkligen att det blir det isf - jag vill analysera!

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
30 013
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 394
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
6 255
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka