Eurovision Song Contest 2014

Här blir det en flaska vin (ensam, för alla mina vänner dissade mig), fresh island dipp & västkustchips + gurkstavar är min tilltugg för kvällen. Har lite B&J över sen igår med.

Viktigast av allt! :d
Här blir det en klassiker - Estrella i två smaker (vickning + grill) med dip. Åsså bubblande sockerlösning...
Och för sakens skull (med tanke på deltagande i tjockistråden :p ) - jag gör dipsåsen på vanlig naturell lättyoghurt för att kunna dippa ordentligt utan dåligt samvete...

Jag satsar på chips men har fyra smaker att välja på. Grill&vitlök, kockarnas kamp kyckling, kockarnas kamp lök eller min absoluta favorit Double hot chili&sourcream. (Det är dock min sista påse av favoritsorten och den har troligen utgått ur sortimentet.) Till detta serverar jag dip, krämig vitlök samt nacho cheese :d
Drycken blir O'boy :D

Sett musikaliskt har Nederländerna förstås bäst låt. Riktig musik ftw.

Håller i övrigt på Polen (dels pga. låten, dels pga. deras attityd och stolthet), Grekland (dels pga. att jag kan tänka mig att ligga med sångaren) och Armenien (bara pga. låten).

Jag har inte lyssnat aktivt på finalerna men de har rullat i bakgrunden här hemma. Enda gången jag hajade till och kom av mig i min aktivitet var när jag hörde Nederländernas "melodi".
Ska snickra walk in closet under kvällen så det passar väl rätt bra att bli ackompanjerad av esc, heja Nederländerna antar jag ;)

Armenien har en fantastisk låt och han sjunger bra. Men han är trist på scen, inte särskilt snygg och numret är trist. Det kommer att kosta. Men klart att Armenien hamnar högt. Tror dock inte de tar hem det.
Ääääähhh, han är VISST SNYGG! :love: Jaja, jag tror låten är _för_ bra för esc! Men attan den sitter som klister i mitt huvud! Ingen annan låt har satt sig lika detta året i mitt huvud.

Jag tittar också! Har lite lösgodis kvar sen igår som snack :). Tycker varken Ukraina eller Vitryssland är särskilt bra, men inte superdåliga heller. Sådär lagom halvtråkiga :p.

Här kommer jag och har inte sett en enda delfinal, men hejar såklart på Sverige ändå! Jag börjar jobba kl 7 imorgon och har inget bättre för mig så jag satte på min tv för typ andra gången i år och ska följa detta spektakel ;). Är Sverige favorittippad?
Är Ungern bra eller är han bara jävligt snygg? :angel:

Jag har btw Filip och Fredriks otippade live-schlager-kommentator-program på i ett öra, finns på kanal 5 play

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar