Eurovision Song Contest 2014

Och här är då hela startfältet i finalen i ESC 2014!!

1) Ukraina: Maria Yaremchuk – ”Tick-Tock”

2) Vitryssland: Teo – ”Cheesecake”

3) Azerbajdzjan: Dilara Kazimova– ”Start A Fire”

4) Island: Pollapönk – ”No Prejudice”

5) Norge: Carl Espen – ”Silent Storm”

6) Rumänien: Paula Seling & OVI – ”Miracle”

7) Armenien: Aram MP3 – ”Not Alone”

8) Montenegro: Sergej Cetkovic – ”Moj Svijet”

9) Polen: Donatan & Cleo – ”My Slowianie – We Are Slavic”

10) Grekland: Freaky Fortune feat. RiskyKidd – ”Rise Up”

11) Österrike: Conchita Wurst – ”Rise Like A Phoenix”

12) Tyskland: Elaiza – ”Is It Right”

13) Sverige: Sanna Nielsen – ”Undo”

14) Frankrike: Twin Twin – ”Moustache”

15) Ryssland: Tomalchevy Sisters– ”Shine”

16) Italien: Emma Marrone – ”La Mia Città”

17) Slovenien: Tinkara Kovač – ”Round And Round”

18) Finland: Softengine – ”Something Better”

19) Spanien: Ruth Lorenzo – ”Dancing In The Rain”

20) Schweiz: Sebalter – ”Hunter Of Stars”

21) Ungern: András Kállay-Saunders – ”Running”

22) Malta: Firelight – ”Coming Home”

23) Danmark: Basim – ”Love Cliché Love Song”

24) Nederländerna: The Common Linnets– ”Calm After The Storm”

25) San Marino: Valentina Monetta – ”Maybe”

26) Storbritannien: Molly – ”Children Of The Universe”

Dags att tippa, gissa och önska!!

VEM VINNER ESC 2014???!! :banana::banana::banana:

Vem tror du vinner? Jag tror Armenien, eller möjligen Ungern. Men jag hoppas på Sverige, helt uträknad tror jag inte hon är.

Men att Holland plötsligt seglat upp i den svenska bettingen, är inte det konstigt? Jag tycker den är skitbra - men inte Eurovision.

Tycker det är mkt svårtippat faktiskt. Tror också att Armenien och Ungern har stor chans.Men att Sanna har lika stor chans. Dessutom tror jag att Österrike och Storbritannien kommer fightas om guldet.

Håller på med några listor här, återkommer snart!

Tycker det är mkt svårtippat faktiskt. Tror också att Armenien och Ungern har stor chans.Men att Sanna har lika stor chans. Dessutom tror jag att Österrike och Storbritannien kommer fightas om guldet.

Håller på med några listor här, återkommer snart!
Österrike tror jag är övervärderad just nu, pga gayfaktorn i publiken på plats. Bland Europas tv-tittare är nog homofobin, eller snarare transfobin, tillräckligt utbredd för att hon inte ska ha en chans. Men hon är magnifik, verkligen.

Norge ... Nja. Catchy men jag tror inte på den ända upp.

Börjar med vilka jag tror hamnar i topp 10, utan inbördes ordning ;)

Sverige
Armenien
Ungern
Österrike
Storbritannien
Danmark (värdland..)
Spanien
Italien
Ukraina
Frankrike

Sen kommer en grupp som kan fightas om topp 10 om ngn annan floppar:

Grekland
Norge
Rumänien
Azerbaijan

Några är jag osäker på... toppen eller botten? Troligen mitten.

Nederländerna
Island
Finland
Montenegro

Sen är resten i botten ...

Tyskland
Malta
Schweiz
Slovenien
Vitryssland
San Marino
Ryssland
Polen (ligger här för att jag önskar det så starkt..man vet aldrig...)

Österrike tror jag är övervärderad just nu, pga gayfaktorn i publiken på plats. Bland Europas tv-tittare är nog homofobin, eller snarare transfobin, tillräckligt utbredd för att hon inte ska ha en chans. Men hon är magnifik, verkligen.

Norge ... Nja. Catchy men jag tror inte på den ända upp.

Nja, den gick ju bra för Dana International ;)
Tyvärr kan du ju likväl ha rätt, men själv tyckte jag han var outstanding!

Nej tror inte heller att norge har ngn chans, men min personliga smak gillar det hehe.

Det är enklare - för min del i alla fall - att önska vem som inte ska vinna, och det är Polen, Slovenien, Ukraina, Vitryssland och Ungern.

Tror ni verkligen att Sanna ligger i topp-tio-fältet? Njaaaeeeääää....säger jag. Jag tror det är risk för bottennapp. Inte för att jag själv tycker att låten är så förtvivlat dålig, utan för att östblocket sällan röstar på såna låtar.

Tror ni verkligen att Sanna ligger i topp-tio-fältet? Njaaaeeeääää....säger jag. Jag tror det är risk för bottennapp. Inte för att jag själv tycker att låten är så förtvivlat dålig, utan för att östblocket sällan röstar på såna låtar.

Garanterat topp 10 skulle jag tro. Ingen komplicerad låt, säker artist med stor pondus.

(Men shit vad jag kan komma att få äta upp det där :angel:)

Sanna och pondus i samma mening - näevetduvad! Får hon utrymme av programledarna så kan hon nog fnittra sig hem hos några svenskupportrar i tysklands mormors-publik, men inte i stort! Jag anstränger mig nu verkligen för att lägga mina egna aversioner mot henne åt sidan, men jag kan ändå för mitt liv inte se att hon går 'hem' i rutan med något som ens är i närheten av pondus. Hon har pondus i pipan, men som artist. Njä!

Hon är ju favorittippad så det smäller om det iaf.

Det där med östblocket vet jag inte om det är så betydelsefullt. Risken är nog större för låtarna från öst hur det "nordiska blocket" röstar :)

Forna Sovjet
Armenien
Ukraina
Rumänien
Azerbadjan
Vitryssland
Ryssland

Öst i övrigt
Ungern
Slovenien
Polen
Montenegro

Norden
Sverige
Danmark
Finland
Island
Norge

Väst
Storbritannien
Spanien
Italien
Frankrike
Grekland (ligger visserligen i öst men har alltid tillhört väst)
Storbritannien
Tyskland
Malta
Schweiz
San Marino

Sanna och pondus i samma mening - näevetduvad! Får hon utrymme av programledarna så kan hon nog fnittra sig hem hos några svenskupportrar i tysklands mormors-publik, men inte i stort! Jag anstränger mig nu verkligen för att lägga mina egna aversioner mot henne åt sidan, men jag kan ändå för mitt liv inte se att hon går 'hem' i rutan med något som ens är i närheten av pondus. Hon har pondus i pipan, men som artist. Njä!
Pondus när hon står där och bara sjunger så jäkla säkert, tänker jag. Jag tror att hon går genom rutan för alla som inte har med sig hennes präkt/dansband/schlagerbagage från Sverige.

Jaa hon leder på bettinglistorna iaf och hon är populär på många Esc-sajter! Betyder inte att hon vinner, men måste ändå ses som en storfavorit!

Absolut topp tio!

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar