Eurovision Song Contest 2014

Alltså förlåt det är eg helt ovesäntligt, men är österrikes sång *ööö* person eg man eller kvinna? Fattar inte tycker tvfolken pratat om båda könen. Ovesäntligt som sagt men man blir ju lite nyfiken :o

Riktigt bra sång iaf!

Österrike är en man, med ett alter ego :) galet bra! hoppas inte Sanna kommer efter henne på lördag!

Helt sjukt snyggt alterego! Brukar ofta se så överdrivet ut.
Lutade faktiskt för mig åt att det var en kvinna med fejkskägg (jävligt snygg sådan dessutom) men den manliga rösten förvirrade

Finland, söta små pojkar men lite platt.

Irland gillar jag, men påminner om mkt annat, känns som om man nyss hört något liknande.

Vitryssland, här är en låt som mådde bra av att slippa videon. Man blir glad av musiken. Tänk dock vad mycket flickröster han hade kunnat få om han tog bort "skägget"

Känns som om semi 2 är betydligt starkare än semi 1!

Österrikes artist är en man som klär ut dig. Baktanken är fin, det är inte viktigt hur du ser ut, det är "wurst" (wurt betyder egentligen korv men kan ocksa användas i betydelsen "spelar ingen roll"

Artisten är populär här i Österrike och har kommit tva i flera ars uttagningar. Iar var det ingen omröstning utan tvkanalen (?) valde ut artisten och laten.

Min favorit är solklart Finland, sen gillar jag Armenien också. Sverige har bästa balladen tycker jag och av känslomässiga skäl ser jag gärna att Sanna vinner men det är inte favoriten av låtarna som sagt. Österrike är helt ok också men en aning för lätt att glömma bort i mängden.

En låt som satt sig på hjärnan är Lettlands "Bake a cake" och då menar jag inte att den fastnat på ett bra sätt...:yuck:

Här kommer mina åsikter :) :
1. Malta: Firelight – ”Coming Home” Tråkig, typ ett ackord hela vägen.
2. Israel: Mei Finegold – ”Same Heart” Rätt bra, cool röst.
3. Norge: Carl Espen – ”Silent Storm” Lät inte helt rent, men stundtals jättefin ton, kul att han gick vidare.
4. Georgien: The Shin and Mariko – ”Three Minutes To Earth” Jag gillade den på videon men funkade inte alls live.
5. Polen: Donatan & Cleo – ”My Slowianie – We Are Slavic” Fruktansvärt.
6. Österrike: Conchita Wurst – ”Rise Like A Phoenix” Underbar. Min favorit nr 1 på lördag.
7. Litauen: Vilija Matačiūnaitė – ”Attention” Denna låt har vuxit för mig. Tyckte den var grym nu. Så synd att den inte gick vidare.
8. Finland: Softengine – ”Something Better” Lite slätstruken kanske men helt okej låt.
9. Irland: Can-Linn (feat. Kasey Smith) – ”Heartbeat” Tråkig, intetsägande.
10. Vitryssland: Teo – ”Cheesecake” Tja, rätt hygglig.
11. Makedonien: Tijana – ”To The Sky” Näe. Fast kul att Carolina Klüft sjunger för Makedonien, otippat.
12. Schweiz: Sebalter – ”Hunter Of Stars” Helt okej.
13. Grekland: Freaky Fortune feat. RiskyKidd – ”Rise Up” Varken bra eller dålig.
14. Slovenien: Tinkara Kovač – ”Round And Round” Som ovan.
15. Rumänien: Paula Seling & OVI – ”Miracle” Rätt trist.

Hade gärna sett Litauen och Israel vidare istället för Polen och Rumänien.

Jag tror att österike tar hem det på lördag. Sticker ut och helt ok låt.

Önskar ace hade varit med hon hade absolut stuckit ut och vi hade haft en chans.

Tror på en placering på 5-7 för sanna.

Glömde skriva att jag tror att Storbritannien har en hyfsad chans o år med. En refräng som sätter sig. Nynnat på den i två dagar nu.

Den låter står liksom ut från alla de andra. Sen är som sagt österrikes låt bra, men jag tycker den bara är bra i rätt sinnesstämning och med den storslagna visuella bilden man får med uppträdandet. Jag kan liksom inte tralla låten, trots att jag har den på spellistan, men armeniens är svår att få ur huvudet.

NU är jag redo för min analys av semi 2 (gick och lade mig efter semin och sen jobbat hela dan så ...hehe)

Mina absoluta favoriter gick vidare och de var:
Österrike (vilken röst, vilken låt, vilken artist!)
Norge (gillar tonen i låten och känslan,häftig när den "kommer igång")
Grekland (upptempo partylåt som iaf jag blir glad av)
Finland (lite partisk då jag är halvfinsk, men gillade killarna och deras sound!)
Rumänien (gillade ju deras låt 2010 och denna är inte alls lika bra, men ändå en upptempo partylåt!)

De övriga som gick vidare var:
Polen (hua så hemskt! Förstår inte hur den kunde gå vidare)
Malta (trallvänligt och en helt ok finalist, gillar killens röst)
Schweiz (även här trallvänligt och ok finalist, tyvärr usel engelska...)
Vitryssland (så.. cheesy -ha ha-, men kanske lättsmält?)
Slovenien (rätt ointressant låt...)

Saknar Israel i finalen, gillade henne!

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar