Eurovision Song Contest 2014

Armenien och Nederländerna är nog mina favoriter. Tror dock mer på Armenien som potentiell vinnare. Tror även att Ungern kan få en bra placering.

Armenien (riktigt bra!!!) och Albanien bra

Besviken på Lettland och Ukraina, mkt sämre än i videorna.

Montenegro och Ungern ok

Övriga rätt dåliga :p

Sanna gjorde en bra insats. Men hoppas hon byter kläder om hon går vidare till final, för den klänningen var inte fin... Med tanke på motståndet borde vi gå till final iaf

Gillade: 1, 3, 4, 5, 12, 13, 14, 15, 16
O gillade är mera stog ut med att lyssna ;) utom Sanna då. Heja
Resten var mindre bra...

Sanna!! Vilket framträdande!! Fick gåshud hon är så proffsig o känslosam!

Sedan var det några till jag gärna ser igen i en final: armenien, island, montenegro....

Resten lite trista eller tog ut varandra (ex albanien o azerb.)

Portugal o Belgien enda riktiga bottennappen, även moldavien.

Ungern är jag tudelad om. Låten i sig bra, kraftfull refräng bra artist! Men aaaallt för tungt ämne för ESC!

Tycker artisterna höll hög klass i denna semi röstmässigt.
Lite surt av belgaren kanske och några irriterande tonlägen. Men inget som kändes som ngn större kalkon sångmässigt.

Sen kan artister scenshow o låtar diskuteras ;)

Ja!!! Sanna fixade det!!

Ja också för fantastiska Montenegro, och Island (jag håller alltid på Island även om låten var så där i år).

Dessutom ja för buandet när Ryssland tog sig vidare. Det är inte riktigt deras scen längre.... Tyvärr :(

kl

Fullkomligt älskar Armenien! Var inte så imponerad först, men sen hände det grejer! Aram Mp3 sjunger mycket bättre i de starka partierna, samt är en aningens slätstruken i den lugna delen. Min högst professionella åsikt ;)

Innan vi tar oss an semifinal 2 tänkte jag lista de som gick vidare från semi 1, för de som missat det ;)

Vidare semi 1:

Montenegro

Ungern

Ryssland

Armenien

Azerbajdzjan

San Marino

Ukraina

Sverige

Nederländerna

Island

Som sagt är jag nöjd överlag, de jag gillade bäst kom med!

Ska faktiskt erkänna att jag åxå tittade igår kväll...mest för sannas skull då jag höll på henne sen första stund- sen så vill man ju inte spy direkt när man ser på henne- fast hon hade gjort sig bättre i långt hår ju ;)

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar