Eurovision Song Contest 2014

Jag tror att Armenien, Sverige, Österrike, Nederländerna och möjligtvis Storbritannien hamnar i toppen... resten är jag väldigt osäker på.
Skulle inte förvåna mig om det blir 1) Armenien 2) Sverige 3) Österrike (eller att Sverige och Österrike byter plats), tror Aram MP3 kommer vinna röster hos folket medan den internationella juryn kommer gilla Sanna. Österrike kanske vinner röster både hos folket och juryn.
Dock har jag inte riktigt förstått "hypen" med Österrike :confused:, känns som Conchita är lite motsvarigheten till våran Yohio - står för ett bra budskap & sticker ut men sånginsatsen/låten är lite sisådär *hukar mig*.

Dock har jag inte riktigt förstått "hypen" med Österrike :confused:, känns som Conchita är lite motsvarigheten till våran Yohio - står för ett bra budskap & sticker ut men sånginsatsen/låten är lite sisådär *hukar mig*.

Sånginsatsen är vad som imponerar på mig, låten däremot - nja, njä. I ett scensammanhang är låten STOR och magnifik, i mobilhörsnäckor eller på köksradion - hell no!

I går kväll var det ju 2:a genrepet för artisterna och juryn la sina 50% av rösterna.
Enligt folk i pressrummet hade Nederländerna bäst genrep och efter dem Grekland, Sverige, Norge och Storbritannien. Svagast genrep hade Armenien följt av Tyskland.

Jag undrar om jag kommer att tycka bättre om Aram MP3 ikväll. Jag hör och läser om hur bra och populär låten är, men jag kan inte för mitt liv förstå varför? Tydligen är mitt tycke helt olikt alla andras... ;)

Jag gillar Aram MP3:D den är speciell, inte alls en typisk esc-låt. Annars hejar jag på Österrike.
Även Nederländerna, Frankrike och Storbritannien har jag som lite favoriter. Blir spännande att se de två sistnämndas scennummer.

För min del finns bara Armenien i år. Vilken låt! Vilken fantastisk röst! Jag tycker det bidraget ligger flera divisioner över resten. Det är nästan för bra i sammanhanget och kommer troligen inte att vinna därför.

Jag tror och hoppas att Österrike tar hem segern med Armenien som god tvåa.

Jag tippar att Nederländerna, Norge, Ungern, Azerbajdzjan, Frankrike, Ukraina, Rumänien och Sverige finns bland topp 10. Tror Sanna kommer på plats 7-10.

Enligt eurovision-nördarna Tobbe & Trus på aftonbladet är armenien svag i sitt scenframträdande. Synd om folk röstar efter det, för det är ju _låten_ folk ska rösta på!

Enligt några ESC-fantaster som satt och såg 2:a genrepet var han till en början väldigt skakig på rösten och sen tog han nästan i för mycket när låten tog fart och det blev väldigt skrikigt. Han gjorde mycket bättre ifrån sig i semin, enligt dem, och de sa att han nog inte skulle vara en juryfavorit i alla fall.
Men men, får se hur han lyckas i kväll.

Vaa!
Det är ju rösten som är så imponerande!! Låten gillar jag också då den är mkt musikal, men rösten... Ojoj! :)

Hoppas på Schweiz, ett bidrag man blir sådär glad av och himla charmig sångare!:D;) annars är Islands bidrag lite rolig, svängig refräng iallafall^^. men har inte hört alla bidrag än heller så har inte stenkoll.

Armenien har en fantastisk låt och han sjunger bra. Men han är trist på scen, inte särskilt snygg och numret är trist. Det kommer att kosta. Men klart att Armenien hamnar högt. Tror dock inte de tar hem det.

Enligt eurovision-nördarna Tobbe & Trus på aftonbladet är armenien svag i sitt scenframträdande. Synd om folk röstar efter det, för det är ju _låten_ folk ska rösta på!

Jag tror att Österrike, Ungern eller Sanna tar hem det!

Österrike kommer få röst av mig, men som alltid måste Island stöttas. De har dock tyvärr ingen chans i år.
Montenegro kan nog också få en röst. Älskar melodin :)

Snart börjar det!!

Har @voltis glömt den extremt viktiga frågan vad vi ska snaska på ikväll? (Eller så har jag missat det :o )
Viktigast av allt! :d
Här blir det en klassiker - Estrella i två smaker (vickning + grill) med dip. Åsså bubblande sockerlösning...

Jag tittar med mina döttrar, men de får nog gå o lägga sig när alla låtarna är klara.

Sett musikaliskt har Nederländerna förstås bäst låt. Riktig musik ftw.

Håller i övrigt på Polen (dels pga. låten, dels pga. deras attityd och stolthet), Grekland (dels pga. att jag kan tänka mig att ligga med sångaren) och Armenien (bara pga. låten).

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar