Europafinalen i Göteborg

fejko

Trådstartare
Vad tyckte ni? Jag tyckte nog det var lite ojuste att lägga mållinjen som de hade gjort. Är det någon som vet vad Lucie har för härstamning, förresten?

Sv: Europafinalen i Göteborg

Jag tyckte det var skitskojj och se när de missade den :D

Lucie55, som rids av Lars Nieberg är E: Landadel-Gralsritter, Väldigt fin häst:love:
Ang mållinjen tyckte jag inte alls att det var oschyst, start och mållinje räknas som "hinder" det med och ska passeras på rätt håll på samma vis som de "riktiga" hinderna!
Jag fick lära mig av min första ridlärare på ridskolan att räkna mållinjen som sista hinder, det har räddat mig ett antal ggr! :)

Fin, men säkert svårriden, går med huvudet väldigt högt! Vet du vad Kalusha har för stam också?

Hej!

Jag tycker inte alls att det var ojuste att lägga mållinjen sådär. Ryttarna får väl skylla sig själva om de inte kollat banskissen ordentligt!!!

Lucie är fruktansvärt fin :love:. Beundrar Lars Nieberg något enormt. Trots sin storlek är han jättesmidig till häst och Lucie och han är så himla samspelta. Värsta pangekipaget! Hoppas på honom i WC-finalen. Förutom Roffe förstås ;)!

Annars är Robert Smith en favorit. Han rider hur fint som helst. Jag är även jätteimponerad av Franke Slothaak som rider som en dröm. hade gärna fått gratislektioner av ngn av dem :p!

jag tycker det var bra att de la den där. Det ska straffa sig om man inte rider ordentligt efter sista hindret. Hur många tävlingar har man inte varit med om att man faktiskt måste rida åt ett visst håll efter sista hindret för att inte missa mållinjen. Och detta är ju på en helt annan nivå än vad dom är på. Dom får helt enkelt kolla banskissen bättre nästa gång!

Ang mållinjen så var det en svårighet som banbyggaren gjort, ryttarna hade ju faktiskt gått banan och sett banskissen så nog visste dom.

Lucie ser föresten precis ut som min häst och uppför sig precis likadant, ville ju att hon skulle vinna :cry:

vad hände? och vad betyder kwpn egentligen?

Mållinjen låg i en vänstersväng och Meredith MB och Lars Nieberg svängde högersväng och fick en massa tidstillägg. LN hade vunnit om han inte svängt åt fel håll. KWPN=holländskt halvblod

aj då.. taskigt... hehe tack! men vad står bokstäverna kwpn för egentligen? vet du det också ;)

Senast ändrad av en moderator:

Jag tyckte inte det var taskigt byggt, på den nivån ska väll någon om de klara av en sådan "simpel" sak..

Koninklijke Vereniging Warmbloed Paardenstamboek Nederland

Hmm det borde väl betyda en kungliga föreningen varmblod häststambok Nederländerna???

Jag tittade inte så noga men uppfattade det som att båda korsade sin egen väg när de svängde tillbaka till mållinjen så de fick 4 fel. Så fort som de red borde de haft tid att göra extrakrumelurer innan de riskerade tidsfel...

Liknande trådar

IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 452
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 917
Senast: mamman
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
3 080
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 049
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka