Eurohorse 2017 - shoppingtråd

Pancakes

Trådstartare
Imorgon slår portarna upp till Eurohorse 2017! Alltid roligt med en tråd där buke-folket kan stoltsera med sina nya inköp :D

Själv ska jag ner fredag och söndag, behöver inget egentligen men hoppas köpa något fint ändå. Ponnyn önskar sig nya saker :angel:

Jag ska ner på lördag. Blir bara mässan iår för jag jobbar när dressyren går - och ska ändå på både Falsterbo och EM.

Men - shoppingmässigt har jag ingen shoppinglista iår. Visst finns det saker jag skulle kunna "behöva", typ tävlingsstövlar osv. Men jag ska köpa ny sadel snarast, så får ligga lite lågt. Lite spontanshopping blir det nog men inga stora grejer.

tipsar om lite "förshopping" hööks har ett "stånd" i scandinavium, grimskaft 3st 100kr, svart/silver svart/guld, Rosa/guld?, schabrak för 200kr, jackor, tröjor, "ludd"grimmor 100kr, ridstrumpor 59kr det mesta ? från JH collection

Jag shoppade nya dressyrskydd igår :D Lyckades hålla mig borta från alla schabrak och träns, hoppas det går lika bra på söndag :p

Jag ska på mässan på söndag och hoppas att det finns lite kvar till mig. Mina ridstövlar gick lämpligt nog sönder igår så jag hoppas att jag hittar nya på mässan. Det är det enda jag "måste" ha.

16908005_1808763139389335_3253096964014735360_n.jpg

Silvershampoo (på dunk!), fläckborttagning och mut-hink, en del av dagens shopping som fick bli återhållsam då ny sadel står på listan (och utprovning är bokad). Blev en Kingslandgrimma också, och en bag från HV Polo som jag ska ha gymkläderna i.

Jag köpte en ridhjälm på ale ridsports monter till dottern som blev själaglad. Nedsatt med 20% till 821kr lät fint tills jag surfade in på deras hemsida och den kostar 775. De hävdar att priset på hemsidan var fel och har nu höjt det. Men det känns onekligen surt när alla andra webshoppar har priset runt 800.

Att komma hem från eurohorse och upptäcka att hööks också har -20% då kostar den 599.

Jag köpte en ridhjälm på ale ridsports monter till dottern som blev själaglad. Nedsatt med 20% till 821kr lät fint tills jag surfade in på deras hemsida och den kostar 775. De hävdar att priset på hemsidan var fel och har nu höjt det. Men det känns onekligen surt när alla andra webshoppar har priset runt 800.

Att komma hem från eurohorse och upptäcka att hööks också har -20% då kostar den 599.

Ale Ridsport har ju en ganska flytande prissättning ibland. Blir dock tråkigt för en själv, även om din dotter blev glad

Synd när det blir så, men jag är inte helt förvånad. Jag brukar oftast googla pris på nätet innan jag köper något på mässan. Vissa nätbutiker brukar ju dessutom ha 20% rabatt under horse show-helgen. Så jag brukar ibland prova på mässan men sen köpa på nätet.

Trist med priserna!

Jag fyndade ett par chaps för 300:-, nytt dressyrschabrak för 200:-, ett skärp och framför allt - en ny säkerhetsväst! Racesafes nya modell, inte sett den i Sverige innan och definitivt ett kap, billigare än en vanlig racesafe på Hööks :up:

Min gamla var åtta år gammal så var dags att byta :)
(för övrigt stod det på lappen till nya västen att de ska bytas vart tredje år, känns inte det väldigt ofta O_o)

Trist med priserna!

Jag fyndade ett par chaps för 300:-, nytt dressyrschabrak för 200:-, ett skärp och framför allt - en ny säkerhetsväst! Racesafes nya modell, inte sett den i Sverige innan och definitivt ett kap, billigare än en vanlig racesafe på Hööks :up:

Min gamla var åtta år gammal så var dags att byta :)
(för övrigt stod det på lappen till nya västen att de ska bytas vart tredje år, känns inte det väldigt ofta O_o)
Var tredje år!? Jag har haft min i säkert 7 år och den var begagnad när jag köpte den :o tyvärr lär det nog stämma att de ska bytas ofta precis som hjälmar, materialet åldras.

Var tredje år!? Jag har haft min i säkert 7 år och den var begagnad när jag köpte den :o tyvärr lär det nog stämma att de ska bytas ofta precis som hjälmar, materialet åldras.

Ja, enligt lappen som följde med västen stod det tre år.. Känns jätteofta men självklart rimligt att de ska bytas med jämna mellanrum, min var ju också gammal så verkligen på tiden!

Det är ju en affär man inte handlar från igen i alla fall.

Jo hade det varit till mig själv så hade det varit en annan sak. Nu blir det lite knepigt eftersom man står med en överlycklig treåring som precis provat en hjälm i rätt storlek och färg. Hade tänkt en barnhjälm ursprungligen (och frågat efter) de hade dock inte med den i den minsta storleken.

Det verkar dock som att jag får mellanskillnaden tillgodo efter en del mailande.

I övrigt köpte vi en vinterridjacka från Kingston och ridskor från shires. De senare var urgulliga! :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 602
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
668
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18