Sv: EU-beslut om höjning av viktgränsen på bil med släp?
Ja och efter att ha sett programmet "Sveriges sämsta bilförare", så tycker jag också att det är en ruggig tanke att vem som helst med
B-körkort får köra en levande häst i en kärra!
Jag läser också BE-teori nu. Men att jag "läste in teorin på två dagar", SÅ lätt kan jag inte påstå att jag hade!
Dessa vikter och vad som kallas vad krävde sin tid att lära sig!
Likaså skyltars exakta lydelse. Jag vet ju vad de betyder, men den exakta ordalydelsen kan jag inte i alla ggr. Det eftersom de på testerna ju gärna på alternativen anger lydelser på skyltar med nära anknytning som alternativ till det rätta.
Ett exempel är vilken skylt är för hörselskadade och vilken är för synskadade? Det är skitsvårt tycker jag, finns ju ingen logik i de skyltarna. Nu har jag lärt mig "ett tänk" så jag kan skilja på dem.
Likaså frågan "vad är det för ämne i avgaserna som gör att blodet får sämre syreupptagning?".
Känns som regelrätt onödigt vetande, jag anser jag endast behöver veta att avgaser gör att blodet tar upp syra sämre.
Och så kapitlet "bilen".
Jag är enormt oteknisk och tillika enormt ointresserad av bilar annat än att köra med dem.
Och när då tex frågan "om däcket slits onormalt på yttersidan, vad är då det troligaste felet" kommer upp så tänker jag "jag skiter fullkomligt i vad felet är, jag ser att det förekommer, jag lämnar in bilen på en verkstad, sedan köper jag ett nytt däck. Det finns folk som lever på att laga bilar".
Lite sådant gör teorin svår anser jag.
Men missar jag uppkörningen har jag en enormt dålig dag eller tossig besiktningsman, då är det ju bara på't igen som gäller, för jag kan köra med släp.