alazzi
Trådstartare
Jag blev ju plötsligt lämnad för mer än ett år sen och jag har försökt få vardagen att fungera för dottern och mig. Nu har allt det nattsvarta slagit till med stor kraft. Ja, jag har kämpat. Jag har fixat massor med saker på egen hand och med hjälp av framför allt nätvänner. Men nu är jag ledsen. Hur jag än kämpar så inträffar det nya svårigheter som jag misslyckas att hantera. Jag räcker inte till. Jag klarar inte vardagen alls känns det som. Jag är så fullkomligt misslyckad i allt. Ja, jag har gjort massor med framsteg, men det räcker inte till. Det är för stort glapp mellan vad jag klarar och vad jag borde klara. Det blir aldrig bättre, mitt mående känns det som, jag är för skör, för usel. Fortfarande efter så lång tid så är dagens stor ansträngning att kliva upp ur sängen, att inte stanna i sängen. Nu är det enbart min dotter som får mig att fortsätta försöka.
Och jag jagar psykoterapeut och det är fortfarande ingen som tar emot mig. Om två veckor ska jag får komma på ett samtal om att eventuellt får börja i gruppterapi. Det hoppas jag på mycket. Jag behöver någon att prata med, ett proffs som kan hjälpa mig med allt det svarta.
Jag bor långt från alla vänner och släkt eftersom jag bor utomlands. Här på orten har jag bara bekanta, grannar och folk i stallet som jag hälsar på men inte mer. Jag är en blyg och inbunden person.
Har försökt att hitta en ny partner men det är ju tydligen på tok för tidigt. Men förut var det mitt livs stora rädsla, att bli ensam. Nu är jag ensam och det är precis så hemskt som jag trodde.
Och jag jagar psykoterapeut och det är fortfarande ingen som tar emot mig. Om två veckor ska jag får komma på ett samtal om att eventuellt får börja i gruppterapi. Det hoppas jag på mycket. Jag behöver någon att prata med, ett proffs som kan hjälpa mig med allt det svarta.
Jag bor långt från alla vänner och släkt eftersom jag bor utomlands. Här på orten har jag bara bekanta, grannar och folk i stallet som jag hälsar på men inte mer. Jag är en blyg och inbunden person.
Har försökt att hitta en ny partner men det är ju tydligen på tok för tidigt. Men förut var det mitt livs stora rädsla, att bli ensam. Nu är jag ensam och det är precis så hemskt som jag trodde.