Ett akut rop på hjälp!!

W

_Wannabe_

Min kanin fick bebisar i morse, om det blir kallt inatt vad ska jag då göra?? Detta är min första kull, jag vill verkligen inte mista dom snälla hjälp:bow: Det blev ungar av misstag, dom råkade komma ihop, det var igentligen nu dom skulle paras!!

Jätte tacksam för svar!!

Sv: Ett akut rop på hjälp!!

Har du någon möjlighet att ta in dem?

Annars skulle jag ta mycket halm och/eller spån för att isolera, se till att de har massor med hö också, mat och tillgång till vatten så mamman håller sig mätt och varm. Se till att det inte kan komma in blåst eller nederbörd till där kaninerna bor. Jag antar att honan byggt ett fint bo åt dem?

Sedan vill jag lägga till att jag absolut inte är någon expert, svarar bara på mitt sunda förnuft ;)

Senast ändrad:

Dom har massor med hö i buren där hon byggt ett bo med massa hår trassel och ¨ånt, dom ligger lääängst under allt hår och hö, haha!! Jag har inte någon bur att ta in dom i! Men min granne har en, men finns inte risken att dom blir ihjäl bitna av mamman då?

finns det massa hö/halm/spån så är det nog ingen fara.

en av mina kaniner fick en oplanerad kull i december, och dom bor i ett ouppvärmt stall. alla klarade sig.

Tack snälla för allas svar:bow: Jag är såå tacksam! :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 653
Senast: Enya
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka