Etologi.. Hundar.. HJÄLP!

M

Mindra

Skriver en etologi uppsatts och ska ha med en studie av två av mina hundar och deras uppdelning av rang, varför osv. Tog just dessa två hundar pga att dem är så olika och tänkte ge mig på att försöka utreda vilka beteenden som är medfödda "hundbeetenden" och varför dem ser olika ut på olika hundar. *flummigt* .. Min fråga är nu om någon här har bra tips på sidor på nätet där det står bra om etologi just när det gäller hundar.. Skulle vara mycket tacksam då jag hittar många sidor men med totalt noll bra fakta.

Sv: Etologi.. Hundar.. HJÄLP!

Har haft ett par bra sidor länkade förut i mina favoriter men de försvann med nya datorn (suck). Annars kan jag iaf rekommendera böcker, bla av konrad Lorenz....tror jag han hette?

kent svartberg har skrivit en hel del om hundars beteenden, sök även på lars fält och anders hallgren. fast jag är inte säker på att de tar upp just rang?

Jag läste nyligen en bok av Lars Fält ("hundars språk och flockliv" eller nåt liknande) och där stod en del om rang.

Ok, ska kika lite på dem också. tack för tipsen!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka