Hur lyckas du tolka mitt inlägg så? Seriöst alltså?Umgås... jahapp... där sprack det igen. Har ingen tid efter jobbet att umgås, enbart helger tycker jag är för lite. Så lika bra att acceptera att det blir "forever alone".
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur lyckas du tolka mitt inlägg så? Seriöst alltså?Umgås... jahapp... där sprack det igen. Har ingen tid efter jobbet att umgås, enbart helger tycker jag är för lite. Så lika bra att acceptera att det blir "forever alone".
![]()
Är det något fel nu? Du skrev ju själv "för att det ger mig så mycket att umgås med just min partner". Hur ska du ha det?Hur lyckas du tolka mitt inlägg så? Seriöst alltså?
Men det är väl inte escodobe du vill vara tillsammans med?Är det något fel nu? Du skrev ju själv "för att det ger mig så mycket att umgås med just min partner". Hur ska du ha det?![]()
Suck, och där kom de bokstavliga tolkningarna.. Nu snackade vi inte om mig och escodobe, utan om ett förhållande generellt, där escodobe skrev att denne får ut mycket av att umgås, varpå jag svarar att det inte skulle fungera för mig. Jag förstår inte varför det verkar finnas rätt och fel här, både jag och escodobe har rätt att ha våra åsikter utan att det är varken rätt eller fel. Det är det som gör en diskussion.Men det är väl inte escodobe du vill vara tillsammans med?
Givetvis behöver man umgås, annars är det ju svårt att ha en relation över huvud taget. Men detinnebär inte att man behöver sitta ihop som siamesiska tvillingar.Är det något fel nu? Du skrev ju själv "för att det ger mig så mycket att umgås med just min partner". Hur ska du ha det?![]()
Jag jobbar ofta längre än vad jag är schemalagd, sen har jag min tidskrävande hobby efter jobbet och sen utöver det ska hushållssyslorna fixas, oftast hinns dom inte med innan jag måste gå och lägga mig. För sover jag inte mina timmar kan jag inte sitta bakom ratten nästa dag och framföra ett 60ton tungt fordon utan att vara en fara för andra i trafiken och det vill jag inte, att köra trött är som att köra rattfull.Givetvis behöver man umgås, annars är det ju svårt att ha en relation överhuvudtaget. Men det innebär inte att man behöver sitta ihop som siamesiska tvillingar.
Min poäng var att det är sambon specifikt som jag gillar, inte att ha en relation i sig.det är liksom slutresultat av att jag gillar sambon.
Jag tror inte att ditt problem ligger i dina arbetstider. Då skulle ju inte några med skiftarbete, distansarbete eller tidskrävande hobbies ha relationer.
Jag har haft betydligt konstigare tider än det du beskriver.
Samtidigt kan jag rent spontant känna att om vi är överens om att vi ska vara monogama i det här förhållandet skulle jag känna mig jäkligt sviken om min partner inte kunde berätta att han vill vara med fler. Det är möjligt att jag efter lite diskussion (innan det hände) skulle tycka att det är helt okej att både fortsätta en relation med mig och ha lite lajban på sidan av om vi hittat ett sätt att jag ska vara OK med det, precis som med annat man kommer överens om som min partner kanske skulle gå emot bakom min rygg. Vissa saker reagerar jag mer på, andra mindre. Otrohet skulle jag reagera mer på. Hade det kommit fram att han röstade på SD hade jag också reagerat mer medan att han prioriterat ner att stoppa i en laddning tvätt i maskinen och i stället kollat på film skulle jag bli ganska irriterad men känna att ja ja, världen går inte under även om det var rätt dumt.Nu är jag och min partner överens om att vi är monogama, det diskuterade vi när vi kom överens om att vi nog ville ha en relation. Men jag blir ändå väldigt förvånad över hur många som har det som någon kärnfråga. Många står tydligen ut med hur mycket skit som helst i sina förhållanden men det just otroheten som är en "dealbreaker".
Hur monogam jag än är så skulle jag nog bli mer förbannad om det snokades i min telefon/dator eller surades på att jag umgås med mina ex än om min partner var otrogen.
Att kontrollera mig är ju riktat mot mig. En otrohet må vara ar han svikit en överenskommelse (vore det oskyddat hade det dock tagit hus i helvete)men det har ju egentligen inte med MIG att göra.
Fast det verkar vara ganska dåliga förutsättningar att bli ihop med någon bara för att det är praktiskt tidsmässigt ?Jag jobbar ofta längre än vad jag är schemalagd, sen har jag min tidskrävande hobby efter jobbet och sen utöver det ska hushållssyslorna fixas, oftast hinns dom inte med innan jag måste gå och lägga mig. För sover jag inte mina timmar kan jag inte sitta bakom ratten nästa dag och framföra ett 60ton tungt fordon utan att vara en fara för andra i trafiken och det vill jag inte, att köra trött är som att köra rattfull.
Är en av anledningarna till att intresset vaknat för den här kollegan, som jag trivs väldigt bra att prata med och vara med, för då kan vi "umgås" på jobbet lite grann. Det skulle ställa till det enormt om det var någon annan som inte jag träffar i jobbet, utan bara kan träffa på min lediga tid.
Tycker inte det är schysst att komma hem, säga hej och vända i dörren och försvinna x antal timmar, sen komma hem, säga god natt och gå å lägga sig.
Det skulle få mig att må dåligt i längden att jag inte hinner umgås.
Umgås... jahapp... där sprack det igen. Har ingen tid efter jobbet att umgås, enbart helger tycker jag är för lite. Så lika bra att acceptera att det blir "forever alone".
![]()
Nu hoppar jag in.Jag jobbar ofta längre än vad jag är schemalagd, sen har jag min tidskrävande hobby efter jobbet och sen utöver det ska hushållssyslorna fixas, oftast hinns dom inte med innan jag måste gå och lägga mig. För sover jag inte mina timmar kan jag inte sitta bakom ratten nästa dag och framföra ett 60ton tungt fordon utan att vara en fara för andra i trafiken och det vill jag inte, att köra trött är som att köra rattfull.
Är en av anledningarna till att intresset vaknat för den här kollegan, som jag trivs väldigt bra att prata med och vara med, för då kan vi "umgås" på jobbet lite grann. Det skulle ställa till det enormt om det var någon annan som inte jag träffar i jobbet, utan bara kan träffa på min lediga tid.
Tycker inte det är schysst att komma hem, säga hej och vända i dörren och försvinna x antal timmar, sen komma hem, säga god natt och gå å lägga sig.
Det skulle få mig att må dåligt i längden att jag inte hinner umgås.
Men tidsbristen är ett problem, så hur kan det inte vara ett problem bara sådär????Nu hoppar jag in.
Jag tänker att du behöver vara tydlig med detta och på så sätt hitta en partner och relation där som du beskriver din tidsbrist inte är ett problem.
Du kanske träffar någon som har precis lika mkt att göra?
En relation behöver inte innevära att man ses jämt.
Då får du tycka det, för jag vet att det definitivt inte stämmer.Fast nu har du virat in dig i en offerkofta.
Hur är den ett problem?Men tidsbristen är ett problem, så hur kan det inte vara ett problem bara sådär????![]()
Alltså jag vill inte träffa en partner ca 5 min om dagen, det är för lite och då är det ingen partner utan en vän och jag har redan haft ett sådant förhållande. Vill INTE ha ett sådant igen, då det var destruktivt för mig.Fast det verkar vara ganska dåliga förutsättningar att bli ihop med någon bara för att det är praktiskt tidsmässigt ?
Jag ser fortfarande inte några större problem med ditt tidsupplägg. Jag har haft "värre" tex särbo, bott borta varannan vecka, motsatta skift osv.
Det hade inte hindrat mig om jag var kär i någon.
Jag har ingen tid, jag kan inte trolla fram tid bara sådär, hur gärna jag än vill. Det går inte, alltså är det ett problem att inte ha tid.Hur är den ett problem?
Ok men då får du prioritera.Alltså jag vill inte träffa en partner ca 5 min om dagen, det är för lite och då är det ingen partner utan en vän och jag har redan haft ett sådant förhållande. Vill INTE ha ett sådant igen, då det var destruktivt för mig.
Fast du är ju ledig tre dagar i veckan?Alltså jag vill inte träffa en partner ca 5 min om dagen, det är för lite och då är det ingen partner utan en vän och jag har redan haft ett sådant förhållande. Vill INTE ha ett sådant igen, då det var destruktivt för mig.
Ok men då får du prioritera.
Vad kan du ta bort för att få mer tid?
Du har ju också tre lediga dagar i veckan.
Jag kan ej prioritera bort jobb, hushåll och häst. Så finns inget jag kan prioritera bort. Sälja hästen sker över min döda kropp.Fast du är ju ledig tre dagar i veckan?
Fast det låter som du letar efter problem nu..Jag kan ej prioritera bort jobb, hushåll och häst. Så finns inget jag kan prioritera bort. Sälja hästen sker över min döda kropp.
Ledig tre dagar ja, men bara två där troligen båda är lediga samtidigt, och skulle det bli kollegan från jobbet, så jobbar han även på helgerna, men då ses vi åtminstone på jobbet.
Nä, rent praktiskt skulle jag inte må bra av att ses så lite, inte ens om man bodde ihop. Därför jag säger att det kanske är bättre att acceptera att leva själv istället för att bråka med förhållanden hit och dit som ändå kanske inte blir bra och bara är dåligt för mig. :/