Men hur länge sedan togs det upp? Pussas ni och kramas fortfarande? Jag tycker det låter väldigt otydligt, med det hela.Hur... tja, jag sa rätt ut vad jag ville och att alla korten ligger på bordet och det är nu eller aldrig (efter lite påtryckningar från kollegor som tyckt jag ska sätta ner foten).
Så tyckte han att vi hade det bra som vi har det, att vi är vänner med det lilla extra och att han inte ville förstöra något om det t ex skulle skita sig och vi måste jobba ihop osv.
Jag var väldigt tydlig med att om vi ska vara vänner, då är det enbart vänner och inget tafsade, pussande eller liknande. Att han inte kan ha kakan och samtidigt äta den, det är antingen eller.
Så nu velar han alltså, han vill veta hur en relation med mig skulle se ut/vara, men velar av något. Vet inte mer i dagsläget.
Jag hade nog velat ha ett svar. Hur relationen ska se ut kan man ju diskutera innan, men samtidigt är det ju omöjligt att säga hur det kommer funka utan att prova.
Jag hade nog velat ha svar för att veta om man ska släppa det och gå vidare, än att vänta.
Vad är det som säger att det kommer vara mindre awkward nu, med att vara vänner och ändå pussas, än att försöka sig på en relation som kanske blir pannkaka?