Etikett och regler i ett förhållande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur... tja, jag sa rätt ut vad jag ville och att alla korten ligger på bordet och det är nu eller aldrig (efter lite påtryckningar från kollegor som tyckt jag ska sätta ner foten).
Så tyckte han att vi hade det bra som vi har det, att vi är vänner med det lilla extra och att han inte ville förstöra något om det t ex skulle skita sig och vi måste jobba ihop osv.
Jag var väldigt tydlig med att om vi ska vara vänner, då är det enbart vänner och inget tafsade, pussande eller liknande. Att han inte kan ha kakan och samtidigt äta den, det är antingen eller.
Så nu velar han alltså, han vill veta hur en relation med mig skulle se ut/vara, men velar av något. Vet inte mer i dagsläget.
Men hur länge sedan togs det upp? Pussas ni och kramas fortfarande? Jag tycker det låter väldigt otydligt, med det hela.

Jag hade nog velat ha ett svar. Hur relationen ska se ut kan man ju diskutera innan, men samtidigt är det ju omöjligt att säga hur det kommer funka utan att prova.
Jag hade nog velat ha svar för att veta om man ska släppa det och gå vidare, än att vänta.
Vad är det som säger att det kommer vara mindre awkward nu, med att vara vänner och ändå pussas, än att försöka sig på en relation som kanske blir pannkaka?

Men hur länge sedan togs det upp? Pussas ni och kramas fortfarande? Jag tycker det låter väldigt otydligt, med det hela.

Jag hade nog velat ha ett svar. Hur relationen ska se ut kan man ju diskutera innan, men samtidigt är det ju omöjligt att säga hur det kommer funka utan att prova.
Jag hade nog velat ha svar för att veta om man ska släppa det och gå vidare, än att vänta.
Vad är det som säger att det kommer vara mindre awkward nu, med att vara vänner och ändå pussas, än att försöka sig på en relation som kanske blir pannkaka?
För 10 dagar sedan.

Det här är väl en av de gångerna som jag känner att om det inte är ett JA (direkt) är det ett absolut nej. Jag vill inte vara med någon som behöver fundera över om de vill ha en relation med mig.
Så även om båda vill men samtidigt inte vågar pga risken att bli osams OM man skulle göra slut och sen behöva jobba ihop pga kollegor, så är det fortfarande ett nej? Varför är det så svart på vitt? Varför inga gråzoner?

Trivs du med gråzonen då? Det verkar inte så.

Själv hade jag inte kunnat leva i fesljummen tillvaro. Det blir svårigheter i alla relationer, har man inte starka känslor är det tyvärr (för min del) helt kört att hålla ihop genom svårigheter.

Helt ärligt så låter det inte som någon av er är särskilt entusiastiska. Mer som en enkel lösning för att ha någon. Utan att egentligen behöva ta ställning.

För mig ska kärlek brinna. Annars är det något annat.

Trivs du med gråzonen då? Det verkar inte så.

Själv hade jag inte kunnat leva i fesljummen tillvaro. Det blir svårigheter i alla relationer, har man inte starka känslor är det tyvärr (för min del) helt kört att hålla ihop genom svårigheter.

Helt ärligt så låter det inte som någon av er är särskilt entusiastiska. Mer som en enkel lösning för att ha någon. Utan att egentligen behöva ta ställning.

För mig ska kärlek brinna. Annars är det något annat.
Jahapp, med den inställningen kommer jag vara singel tills jag dör, så enkelt är det i så fall. Brinnande kärlek existerar inte hos mig så det kommer aldrig ske, kanske lika bra att ge upp och dö, för det är ingen vits med att leva själv för alltid. Fy fan vilket tråkigt liv rent ut sagt.

Då tycker jag du kan fråga honom om han tänkt på saken, om du inte redan gjort det.

Jag är nog lite som du, behöver fundera och grunna på mina känslor. :)

Då tycker jag du kan fråga honom om han tänkt på saken, om du inte redan gjort det.

Jag är nog lite som du, behöver fundera och grunna på mina känslor. :)
Ja, man vill ju vara på det klara att det verkligen är rätt så det inte blir skit igen.

Har faktiskt inte frågat honom igen, hade glömt bort det. Så går det när man har kul på jobbet i övrigt. :o

Jahapp, med den inställningen kommer jag vara singel tills jag dör, så enkelt är det i så fall. Brinnande kärlek existerar inte hos mig så det kommer aldrig ske, kanske lika bra att ge upp och dö, för det är ingen vits med att leva själv för alltid. Fy fan vilket tråkigt liv rent ut sagt.

Men hur vill du ha en relation? Vill du att han ska ha dig som någon han kanske överväger att ha en relation med? Elle någon som vill ha en relation med just DIG, för den DU är? Du skrev innan "Det är just dessa krav som får mig att inse att jag troligen aldrig kommer kunna leva i ett lyckligt förhållande igen..." Du har varit i ett lyckligt förhållande tidigare. Vad gjorde det lyckligt?

Vad vill DU ha ut av en relation?

Men hur vill du ha en relation? Vill du att han ska ha dig som någon han kanske överväger att ha en relation med? Elle någon som vill ha en relation med just DIG, för den DU är? Du skrev innan "Det är just dessa krav som får mig att inse att jag troligen aldrig kommer kunna leva i ett lyckligt förhållande igen..." Du har varit i ett lyckligt förhållande tidigare. Vad gjorde det lyckligt?

Vad vill DU ha ut av en relation?
Nej, jag har inte varit i en lyckligt förhållande tidigare, om jag hade varit lycklig där så hade det inte tagit slut...... :angel:

Jag tänker att ett kontrakt och en bra gps krävs i varje seriös relation. Kontrakt med konsekvensklausuler, givetvis. Spöstraff används för lite i vårt samhälle.
:D

Själv hade jag kunnat tänka mig 24- hour notice innan man pratar om något seriöst. Gärna med en kort sammanfattning innan så man har betänketid.
Mvh- grunnaren

Det vet du bäst själv, men det var ju det du skrev.

Jag har varit i lyckliga förhållanden som tagit slut. Vilket gjort mig olycklig.
Du tolkar bokstavligt talat, jag menade inte att min förra förhållande var lyckligt, snarare att jag troligen inte kommer ha ett förhållande igen. Kanske skriver konstigt enligt vissa men det var det jag menade, inget annat.

Du tolkar bokstavligt talat, jag menade inte att min förra förhållande var lyckligt, snarare att jag troligen inte kommer ha ett förhållande igen. Kanske skriver konstigt enligt vissa men det var det jag menade, inget annat.

OK, det var ju en helt annan innebörd än det du skrev.

Vad vill du ha ut av en relation är ju fortfarande den springande punkten. Och vad är du villig att kompromissa med för att få detta?

OK, det var ju en helt annan innebörd än det du skrev.

Vad vill du ha ut av en relation är ju fortfarande den springande punkten. Och vad är du villig att kompromissa med för att få detta?
Oavsett vilket, så var det så jag menade.

Jag har ingen aning, ska man ha ut något mer utöver att få vara lycklig i en relation?? :confused:

Oavsett vilket, så var det så jag menade.

Jag har ingen aning, ska man ha ut något mer utöver att få vara lycklig i en relation?? :confused:
Att jag får ut något av min relation är det som gör mig lycklig.
Jag är inte i förhållande för att jag vill vara i ett förhållande utan jag är i det för att det ger mig så mycket att umgås med just min partner.[/QUOTE]

Att jag får ut något av min relation är det som gör mig lycklig.
Jag är inte i förhållande för att jag vill vara i ett förhållande utan jag är i det för att det ger mig så mycket att umgås med just min partner.
Umgås... jahapp... där sprack det igen. Har ingen tid efter jobbet att umgås, enbart helger tycker jag är för lite. Så lika bra att acceptera att det blir "forever alone".

forever_alone_by_foreveraloneplz.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 784
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 105
Senast: Skorpion76
·
Småbarn Hej igen Bukefalister! Jag behöver, åter igen, "opartiska" tankar kring dotterns relation med sin far. Tidigare har jag rådfrågat om...
2
Svar
37
· Visningar
4 469
Senast: Petruska
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 703
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10