Sv: Etik i fälttävlan?
Etik och hålla häst är ju intressant som fenomen öht. Vad är etiskt ? Vad är inte. Jag tycker absolut inte att ft kan särskiljas från ngn annan av disciplinerna. Skadorna ser annorlunda ut, men etiken är det väl ingen skillnad på.
Mediegranskning generellt sett ger jag absolut inget för eftersom medier i regel bara vill sälja - och spektakulära olyckor säljer, men det gör inte trista ledinlammationer
Och du var tydlig i ditt första inlägg, läs en gång till .... det kan väl inte tolkas på så många sätt ?
tretjak skrev:Håller inte riktigt med dig om att man ska låta folk hålla på med det de vill eftersom de har gjort sitt val och vet riskerna - här finns det en part till, nämligen hästen. Jag tycker att det behövs regler och riktlinjer eftersom alla kanske inte har den ETIK eller vad man nu egentligen ska kalla det för, någon satsar kanske allt för att vinna? Till ett för högt pris. Alla sporter får nog finna sig i att bli granskade av media och det är väl inget dåligt egentligen?
Kul att få lite seriöst gensvar dock - mitt första inlägg skiljer sig inte så mycket från mina senare det är bara det att jag inser att man måste VARA TYDLIG för att inte missförstås eller för att folk inte bara ska läsa översta raden.
Etik och hålla häst är ju intressant som fenomen öht. Vad är etiskt ? Vad är inte. Jag tycker absolut inte att ft kan särskiljas från ngn annan av disciplinerna. Skadorna ser annorlunda ut, men etiken är det väl ingen skillnad på.
Mediegranskning generellt sett ger jag absolut inget för eftersom medier i regel bara vill sälja - och spektakulära olyckor säljer, men det gör inte trista ledinlammationer
Och du var tydlig i ditt första inlägg, läs en gång till .... det kan väl inte tolkas på så många sätt ?