Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte tro att någon enda ryttare avsiktligt rider sin häst i mål med dessa skador om dom är medvetna om det.
Kan inte tro att någon enda ryttare avsiktligt rider sin häst i mål med dessa skador om dom är medvetna om det.
Helt klart väldigt dumt gjort
Hade det varit jag hade jag varit av hästen efter 2 sådana galoppsprång. :crazy
Ja, jag också antagligen.
Men inte många av oss har varit i en liknande situation, så jag tycker det är svårt att säga "hur fan kunde hon".
Det gör mest bara j*vligt ont i hjärtat att se något sånt här.
Fast Snacke var ju inte skadad.
Denna häst ville ju stanna omedelbart, men drevs vidare av ryttaren.
Och på den nivån är man väldigt rädd om sin häst och vilken annan ryttare som helst hade nog checkat av med ett par travsteg efter genomtrampet eftersom den blev så oerhört halt direkt.
Hästen stannade omedelbart i mål när hon slutade att driva den och tja hur långt kom den in i mål eg??
Från att ha galopperat så bra till att helt stanna av ett par hundra meter innan mål hör ju inte till vanligheterna direkt.
Nej denna häst hade stannat direkt om den fått det
Jag försvarar inte det ryttaren har gjort, funderar mest kring orsakerna till agerandet.
Hade detta hänt i början av banan, innan häst och ryttare kommit igång och upp i flås och tempo, tror jag inte hon hade fått hästen att hoppa.
Men av de hästar jag har sett bryta benet på terrängbanan (tyvärr ett par stycken) så har flera fortsatt galoppera ett par hundra meter innan de stannat och stått på 3 ben. Och det utan ryttare på ryggen. Varför gör de då så, om det inte är på grund av adrenlinet, som antagligen gör att de inte känner smärtan på en gång? Det säger ju ryttare, och andra idrottsmän/kvinnor, som skadat sig allvarligt också, att man inte känner hur ont det gör från första början.