Ersättningsskyldig

Sv: Ersättningsskyldig

Nu har jag själv ingen erfarenhet av thermobar, men jag har förstått det som att dom inte får vara "igång" utan att det är vatten i dom för då går dom sönder? Så då kan väl inte ridskolan kräva hästägarna på pengar om hästarna välter en som redan är tom?

Grejen är ju att dom ska sitta fast så dom inte ska gå att välta.

Under helgen rymde några ridskolehästar ur sin hage och det blev ju oroligt i dom andra hagarna. Efter det så upptäckte jag att elkabeln till thermobaren hade gått av:eek: Thermobaren stod där den skulle och satt fast men elkabeln var av:crazy: Jag visste inte att den låg bara på marken då vi har snö nu. Tog ju för givet att dom hade grävt ner den.
Tänk om en häst får för sig att bita på kabeln:eek:

Det blir ingen thermobar för min del i hagen:cool:

Ut från transformatorn (som ska sitta fast utanför hagen där hästen INTE når den) är det bara 24 volt fram till baljan så hästen behöver du inte oroa dig för såvida det inte var 230-voltskabeln som låg i hagen... Det är ju aldrig bra att de kan gnaga på kabeln för då går den ju sönder och får inte baljan någon ström så fryser ju vattnet...

Det verkar som om det varken är ett förankrat eller genomtänkt beslut att skaffa thermobarer... Jag är himla nöjd med mina båda 40 liters som är installerade helt enligt thermobars anvisningar. Aldrig varit några problem.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 860
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 652
Senast: Bullen22
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter

Hästrelaterat

Tillbaka