Ä

Äpplet

Nu har jag skickat efter en ergo till mig och bebis :). Är det någon här som har erfarenhet av ergon? Vill ni dela med er om ni tycker att den är bra?

Min bebis är snart ½år, kan han sitta på ryggen, eller behöver jag bära honom fram ett tag till?
 
Sv: Ergo

Prova som det känns bäst för er! För mig har det varit lite olika beroende på vad vi gör, hemma satt han på ryggen från 5mån ungefär, men ute bland folk var han närmare året innan han kändes tillfreds med det!
 
Sv: Ergo

Jag har en Ergo och är jättenöjd! Den ska ju hålla för upp till 23 eller 24 kg, så man kan använda den länge. Den var smidig i somras när min då dryga ettåring ville bli buren när jag ville klippa gräsmattan. :love:
 
Sv: Ergo

Jag har en Ergo och är jättenöjd! Den ska ju hålla för upp till 23 eller 24 kg, så man kan använda den länge. Den var smidig i somras när min då dryga ettåring ville bli buren när jag ville klippa gräsmattan. :love:

Å vad bra det låter :bump:!

Jag har en stadig ½åring samt en liten och snabb vessla (11kg) på två år, kan använda den till båda då :idea:!
 
Sv: Ergo

Vikke har "åkt" på ryggen sedan han var ett halvår i sin Ergo (han var dock väldigt stor för sin ålder). Nu är han 1,5 år och trivs fortfarande ypperligt med Ergon, likaså jag :love:.
 
Sv: Ergo

Jag är jääääätenöjd med vår Ergo, även om jag har en del synpunkter som skulle kunna göra den ännu bättre. Våra har suttit på ryggen sedan de kunnat sitta själva utan stöd och det har funkat bra för oss. Jag kan fortfarande bära dem båda två och nu är de snart drygt 3,5 och 2,5 år och väger 15 kilo. Jättebra på svampplockningspromenad.
 
Sv: Ergo

Vi har just sålt vår ergo (har så många andra bärdon, bla en Beco), men använde ergon till bägge barnen (6 mån respektive 3 år gamla). :bump:
 
Sv: Ergo

Sorry Pallas, såg inte att jag råkade svara ditt inlägg, var meningen som svar till TS.
 
Sv: Ergo

Jag är supernöjd med våran Ergo. :love:
Vår bebis är 5 månader och vi bär henne på magen fortfarande. Hon trivs bäst där.
Hon sover jättegott i den. Tryggt och nära.
Och jag slipper släpa med vagnen på promenaderna med hunden och kan gå i skogen. :)
 
Sv: Ergo

Jag har en Patapum, som är ungefär som Ergo.
Den är jättebra!
Har använt den massor från att sonen var 5 månader och fortfarande nu när han är 21 månader. Sätter honom ofta på ryggen när jag lagar mat eller diskar. Han vill gärna vara med och kolla på då.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 959
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Humla
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 628
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp