Magiana
Trådstartare
Jag har till och från tänkt att det skulle kunna finnas plats i mitt hus för 1-2 personer till så att vi lever här som ett kollektiv. Tanken har alltid stannat vid en tanke. Jag har ingen erfarenhet av kollektiv och är rädd för att det blir tjafs. Dessutom är jag introvert och behöver eget utrymme. Men jag känner mig inte längre bekväm med att bo ensam.
Är det någon som har erfarenhet av kollektivboende och hur får man det att fungera? En försvårande omständighet är väl att jag ofta är rätt irriterad på den röra som är i huset och då är det bara jag som bor här. Jag lyckas alltså inte ens på egen hand hålla den standard på ordning och reda som jag önskar. Med fler i huset misstänker jag att det inte blir lättare.
Är det någon som har erfarenhet av kollektivboende och hur får man det att fungera? En försvårande omständighet är väl att jag ofta är rätt irriterad på den röra som är i huset och då är det bara jag som bor här. Jag lyckas alltså inte ens på egen hand hålla den standard på ordning och reda som jag önskar. Med fler i huset misstänker jag att det inte blir lättare.