Erfarenhet av PAX-sjutdörrsgarderober?

Derivata

Trådstartare
Jag måste hitta en bra förvaringslösning hemma (eller hitta ett hus).
Är det någon här som har erfarenhet av PAX skjutdörrar?

-Är de enkla att sätta upp?
-Är de stabila och hållbara?
- Fungerar de att sätta upp utan traditionell garderob bakom man vill ha annan lösning, med annan inredning?

Annat?

Sv: Erfarenhet av PAX-sjutdörrsgarderober?

Avdelningen idiotsvar.

Nej men jag har såväl Inaria som Elfa i hemmet. Inga problem med någon av dom, Inaria är något mer stabila i sin konstruktion, Elfa känns med rackliga men inget jag haft några problem med.

Du kan så klart ha vad du vill bakom dina dörrar.

Det krångligaste med dörrarna är egentligen att fatta VAD det är man behöver, lister, skenor och gud vet allt.

Elfa, är inte de ganska dyra i jämförelse med PAX?

Det krångligaste med dörrarna är egentligen att fatta VAD det är man behöver, lister, skenor och gud vet allt.

Åh, gud ja, varför går aldrig ekvationen, bra kvalitet, hämtar och sätter upp sig själv med begreppet billigt? :crazy:

Eh vet inte. Jag har för mig att det kostade drygt 11.000 med 3 dörrar och ljuslist från Elfa.

Jag satt faktiskt och kollade på pax för ett par timmar sen men tröttnade efter halva proceduren med att försöka välja dörr, material, lister och vad det nu är så jag såg inget färdigt pris.

Det jag tvingat folk att göra när befintliga dörrar inhandlats är att göra beställningen, alltså att dom kollar vad som behövs.

Om man är tvungen att göra det själv med pax är de direktkvlificerade i min värld.

Fast det är klart, om man har sina mått så borde väl någon på Ikea kunna fixa det?

jag har en pax med skjutdörrar.

det är ju 2 garderober som man liksom skruvar ihop, och när vi skruvade i hop den första garderoben så råkade vi läsa fel i beskrivningen och läste efter pax garderoben som är 1*1 m, och min är större, vilket innebar att när vi skulle resa den så krachade allting i golvet..

åkte till ikea igen och köpte en ny garderob och när vi satte ihop allr nästa dag så gick det lätt som en plätt, eftersom att vi hade övat =)

jag säljer elfa och lumi (där lumi är lite mer kvalite, sägs det)
och det är skitenkelt att montera, list i taket, list i golvet och så lyfter man dörrana på plats... tar inte lång tid alls.

Törs man fråga ungefär vad två lumidörrar kostar, låt säga att de är 1 meter var.

Törs man fråga ungefär vad två lumidörrar kostar, låt säga att de är 1 meter var.
:)
Törs man väl...
men jag kan inte svara, har ingen prislista hemma och jag har semester.
om de nu inte går att ladda ner på nätet.
billigaste serien (trendline)så går de på tror jag runt 4000 och dyraste runt 17000 (woodline), för rubbet (dvs dörrar och lister uppe och nere), kan ha fel på trendlinen, men jag tror dne ligger där
sedan beror det helt på vad du vill ha på dörren.
speglar är billigare än trä, men billigast är målad eller folierad mdf
kolla in på http://www.lumi.se/
såg att de inte hade priser där, men ring närmsta BYGGHANDEL så kan de svara. lumi säljs inte via varuhus.
man beställer dem måttanspassade så de passar direkt.
jag gillar lumis inredningar. trådinredningen är riktigt stabil och möbelinredningen är trevlig, även om eken är grymt snygg och dyr...
nåja, jag har ett par beggade i hallen....

Vi har två PAX garderober hemma med skjutdörrar, PAX Eikesdal. En 2m bred och en 1,75m bred.
Jag har bilder om du vill se.

Vi har inte haft dem så länge, men jag är jättenöjd!
Det var inte alls svårt att sätta ihop dem och de känns stabila.

Dessutom tycker jag Ikea har så mycket roliga inredningslösningar för garderober.
Vi kikade runt på fler ställen men gillade Ikeas bäst.

Liknande trådar

Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 701
Senast: Sassy
·
Hemmet Vi tittar på ett hus utan toalett och utedass. Eftersom vi har tänkt fixa en riktig toalett så vill vi inte bygga utedass eller koppla...
2
Svar
20
· Visningar
835
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 375
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar